بهترین شهرهای چین برای سفر کدام است

1403/01/07

سفر به بهترین شهرهای توریستی چین برای گردشگران، غیرقابل چشم‌پوشی است. در طول بازدید می‌توانید از مناظر‌ بالای تپه، کاخ‌های مرمری با معماری خیره‌کننده و مجموعه‌ای از معابد و بتکده‌ها را تماشا کنید. گردش در شهرهای مختلف چین، این کشور پیشرفته و توسعه‌یافته، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

درصورتی که قصد سفر، کار یا زندگی در این مکان را دارید، بهتر است فهرستی فشرده از جذاب‌ترین شهر‌ها را برای انتخاب تهیه کنید. در این مقاله به شما در این زمینه کمک می‌کنیم. اگر مشتاق کاوش بهترین‌ها هستید با آژانس مسافرتی و گردشگری آرمه سیر آریا همراه باشید.

 

پربازدیدترین شهرهای توریستی چین

بهترین شهرهای توریستی چین با تنوع فرهنگی غنی، برجسته هستند که درحال حاضر از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی هم به شمار می‌روند. این شهرها جاذبه‌های فراوانی از جمله معابد، کاخ‌ها و باغ‌های دوست‌داشتنی دارند. همچنین، زندگی مدرن با خلاقانه‌ترین امکانات را در خود جای داده‌اند. محبوب‌ترین شهرهای توریستی چین که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید، عبارت‌اند از:

1. پکن

شهر پکن دارای ساختمان‌های باستانی مربوط به دوران گذشته است که از زیارتگاه‌های کوچک گرفته تا معابد مرتفع، همگی با دقت حفظ شده‌اند. به عنوان اولین توقف، بسیاری از افراد به میدان عظیم تیان آن من می‌روند که با ساختمان‌های بسیار زیبا همسایه است. شهر ممنوعه که در قلب پکن واقع شده است، آن را یکی از بهترین شهرهای توریستی چین کرده است.

بیش از 100 موزه پراکنده در اطراف شهر و همچنین تعدادی کاخ در میان بناهای مدرن، پراکنده شده است. رسیدن به پکن بسیار آسان است و یکی از اولین انتخاب‌ها برای مسافرانی است که به چین سفر می‌کنند. بیشترین جاذبه‌های توصیه‌شده این شهر، دیوار بزرگ چین، معبد بهشت و لانه پرنده است.

2. شانگهای

سبک اروپایی و کلاسیک چینی را می‌توان در سراسر خیابان‌های شانگهای یافت. اگر تمایل به بیرون رفتن از شلوغی را دارید، شهر قدیمی شانگهای یا معابد آن، منطقه خاصی است که می‌تواند به شما کمک کند. تعداد زیادی ساختمان آرت دکو در میان آن‌ها می‌توان مشاهده کرد.

بیشتر گردشگران به‌صورت مستقیم به بوند می‌روند. این مکان در کنار ساحل رودخانه قرار دارد و ترکیبی از بناهای دوران استعمار است. باغ یو، شهر آبی ژوجاجیائو و پارک دیزنی لند، شانگهای را یکی از بهترین شهرهای توریستی چین معرفی کرده است.

پربازدیدترین شهرهای توریستی چین

3. شیان

فضای جذابی در اطراف شیان وجود دارد که به عنوان یکی از 4 پایتخت بزرگ باستانی شناخته شده است. آن‌چه اکنون به عنوان تمدن چین می‌شناسید از این شهر تاثیرگذار، سرچشمه گرفته است. انبوهی از مکان‌های تاریخی در سراسر شیان پراکنده است. ارتش جنگجویان و اسب‌های سفال، بتکده غاز بزرگ وحشی و مسجد بزرگ از آثار با ارزش این شهر است که دیدن آن‌ها طلسم‌کننده است.

اخذ ویزا برای سفر به بهترین شهرهای توریستی چین

قبل از سفر به بهترین شهرهای توریستی چین لازم است بدانید که ویزا چیست و انواع آن را بشناسید. همچنین اطلاعاتی داشته باشید که آیا کشور مقصد به نوع خاصی از ویزا نیاز دارد؟ این مدرک به معنای مجوز رسمی است که از مقامات مربوطه برای ورود به کشور دیگری، غیر از کشور تابعیت گرفته می‌شود. هر کشوری نیاز به این برگه اجازه‌‌‌‌نامه ندارد و چندین کشور را می‌توانید با یک ویزا، تحت‌ پوشش قرار دهید. ویزاها بر اساس کدهای خاصی از هم جدا می‌شوند که توجه به آن‌ها مهم است. کد ویزا توسط مقامات کنسولگری در طول درخواست، داده می‌شود.

جهت دریافت ویزا برای سفر به بهترین شهرهای توریستی چین باید از کنسولگری‌ها یا نمایندگان خارجی مربوطه، درخواست کنید. قبل از مراجعه به این موسسات لازم است، مدارک مورد نیاز را تهیه و سپس دادخواست ارائه‌شده را تکمیل کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، درخواست به‌صورت آنلاین نیز قابل انجام است. باتوجه به این‌که اسناد مورد نیاز یک نوع ویزا ممکن است در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد؛ اما مدارک لازم برای اکثر آن‌ها به شرح زیر است:

  • گواهی اقامت
  • گذرنامه
  • نمونه کامل گواهی هویت ثبت‌نام
  • پاسپورت خانواده
  • گواهی وضعیت حرفه‌ای
  • صورتحساب بانکی
  • عکس بیومتریک

اخذ ویزا برای سفر به بهترین شهرهای توریستی چین

انواع ویزا برای سفر به بهترین شهرهای توریستی چین

برای سفر به بهترین شهرهای توریستی جهان ممکن است به انواع ویزا‌ها نیاز داشته باشید. برای مسافرانی که وارد چین می‌شوند، پاسپورت باید حداقل ۶ ماه پس از تاریخ ورود به چین و 2 صفحه خالی برای ویزا و مهر داشته باشد.

اگر ۱۴ تا ۷۰ سال سن دارید، باید شخصا در مرکز درخواست ویزا اقدام کنید. درصورتی که ۱۳ سال کم‌تر یا بالای ۷۱ سال سن دارید، به ‌شکل آنلاین درخواست دهید. دریافت ویزا می‌تواند برای اقامت، کار، شرکت در فعالیت‌های فرهنگی مختلف و دلایل مشابه انجام شود. انواع ویزا برای رفتن به بهترین شهرهای توریستی چین عبارت‌اند از:

ویزای ترانزیت

این ویزا معمولاً ۳ روز یا کم‌تر اعتبار دارد و برای عبور از کشور به مقصد سوم، استفاده می‌شود.

ویزای توریستی

ویزای توریستی چین برای مدت محدود و سفرهای تفریحی انجام می‌گیرد و هیچ فعالیت تجاری، مجاز نیست.

ویزای تجاری

این ویزا برای شرکت در تجارت یک کشور است که به‌طور معمول، مانع از استخدام دائمی می‌شود و برای آن، ویزای کار لازم است.

ویزای کار موقت

ویزای کار موقت برای استخدام تاییدشده در کشور میزبان است. دریافت آن دشوارتر است؛ اما برای مدت طولانی‌تری نسبت به ویزای تجاری معتبر است.

ویزای هنگام ورود

ویزاهایی است که بلافاصله قبل از ورود به کشور مانند فرودگاه یا پست کنترل مرزی، صادر می‌شود. این با عدم ‌نیاز به ویزا متفاوت است؛ زیرا بازدیدکننده باید قبل از این‌که بتواند ازطریق مهاجرت اقدام کند، این مدرک را دریافت کند.

انواع ویزا برای سفر به بهترین شهرهای توریستی چین

ویزای همسر

این نوع ویزا به همسر مقیم یا شهروند یک کشور خاص داده می‌شود تا زوجین بتوانند در آن کشور مستقر شوند.

ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی به دارنده آن اجازه می‌دهد در یک موسسه آموزش عالی در کشور صادرکننده تحصیل کند. تنها برای دانشجویانی که در الجزایر تحصیل می‌کنند، ویزای توریستی صادر می‌شود.

ویزای تعطیلات کاری

این نوع ویزا برای افرادی که بین کشورها سفر می‌کنند و برنامه تعطیلات کاری را ارائه می‌دهند، استفاده می‌شود.

ویزای ترانزیت

گاهی ممکن است مسافران برای عبور از کشوری که مقصد آن‌ها نیست، احتیاج به ویزای ترانزیت داشته باشند. این امر درصورتی نیاز است که در آن کشور بیش از چند ساعت، توقف داشته باشید.

ویزای حسن نیت

ویزای حسن نیت برای نمایندگان دولت‌های خارجی یا سازمان‌های بین‌المللی که واجد شرایط وضعیت دیپلماتیک نیستند، ارائه می‌شود. این نوع ویزا به‌طور معمول امتیازات یا مصونیت‌هایی را اعطا نمی‌کند.

ویزای روزنامه ‌نگاری

افراد ازطریق ویزای روزنامه ‌نگاری اجازه ورود به کشورهای خارجی را پیدا می‌کنند. همچنین، می‌توانند در همایش‌های رسانه‌ای شرکت کنند. کشورهایی که بر این امر اصرار دارند شامل کوبا، ایران، کره شمالی، عربستان سعودی و ایالت متحده است.

ویزای نامزدی

ویزای نامزدی برای یک دوره محدود قبل از ازدواج بر اساس رابطه ثابت‌شده با یک شهروند کشور مقصد، اعطا می‌شود. به عنوان مثال، یک زن آلمانی که مایل به ازدواج با یک مرد آمریکایی است، ویزای نامزدی دریافت می‌کند.

ویزای مهاجرتی

این ویزا برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور صادرکننده را دارند، ارائه می‌شود. ویزای مهاجرتی اجازه می‌دهد تا دارنده به ‌شکل دائمی در کشور میزبان، اقامت داشته باشد.

سفر به بهترین شهرهای توریستی چین ازطریق تور

بهترین شهرهای توریستی چین از محبوب‌ترین مقاصدی است که می‌توان ازطریق تور با خیالی آسوده برای آن اقدام کرد. برنامه‌ریزی برای تعطیلات، کار آسانی نیست. موارد زیادی وجود دارند از بلیط هواپیما گرفته تا محل اقامت، هتل، نقل ‌و انتقالات، رزرو تور بسته یا رزرو همه خدمات به‌صورت جداگانه که باید در نظر بگیرید. بنابراین داشتن تور می‌تواند یک برنامه سفر مناسب، مطابق با علایق شما ایجاد کند. از جمله خدماتی که تور چین می‌تواند به شما ارائه دهد، عبارت‌اند از:

  1. باعث صرفه‌جویی در پول شما و کاهش هزینه‌ها می‌شود. آژانس‌های مسافرتی اغلب بسته‌های خود را به‌صورت عمده خریداری می‌کنند که باعث قیمت پایین‌تر و رقابتی می‌شود. یک تور پکیج با قیمت تعیین‌شده به شما کمک می‌کند تا از هزینه‌های اضافی در طول سفر جلوگیری کنید.
  2. اگر همه چیز را به‌ شکل جداگانه رزرو کنید، باید ساعت‌ها یا روزها را صرف جستجوی هتل یا بلیط هواپیما و دیگر موارد کنید. پس از رسیدن، زمان شما برای یافتن مکان‌ها و بهترین شهرهای توریستی چین یا برای بازدید و پیدا کردن غذای خوب هدر می‌رود. بی‌شک سفر با تور می‌تواند همه چیز را برای شما راحت‌تر کند.
  3. مکان‌های زیبا و هیجان‌انگیز زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را کشف کنید اما همه جاهای دیدنی، ایمن نیستند. رزرو تور با لیدر مجرب بسیار عالی است؛ زیرا آن‌ها می‌دانند که شما در کدام مکان‌ها در امان هستید.
  4. با رزرو تور از بهترین امکانات در طول سفر بهره‌مند می‌شوید. هتلی که انتخاب می‌کنند، اغلب در مرکز قرار دارد. راهنمای تور باتجربه است و اطلاعات خوبی در مورد شهرهای چین دارد. همچنین، بهترین مکان‌ها را برای غذا خوردن می‌شناسد.

سفر به بهترین شهرهای توریستی چین ازطریق تور

معرفی بهترین شهرهای توریستی چین برای سفر

بهترین شهرهای توریستی چین به مکان‌های جذاب برای ثبت خاطرات مسافران تبدیل شده است. باتوجه به گسترده بودن این کشور حتی اگر سفر شما ماه‌ها هم طول بکشد، نمی‌توانید از تمامی مکان‌های توریستی بازدید کنید. شهرهای زیر برخی از محبوب‌ترین مکان‌های چین هستند:

چنگده

چنگده مکانی دوست داشتنی برای گذراندن زمان است. معماری باورنکردنی همراه با مجموعه شگفت‌انگیز ۸ معبد بیرونی که به زیبایی آن افزوده شده است. اقامتگاه کوهستانی را در این‌جا باید دید که این شهر با پانداهای عظیم‌الجثه شناخته می‌شود.

دالی

شهر قدیمی دالی یک مکان محبوب دیگر برای بازدید و جزو بهترین شهرهای توریستی چین است. این شهر پیاده‌روی عالی دارد که مسیر مسافر ابری نامیده می‌شود و می‌تواند شما را تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری ببرد.

کاشغر

کاشغر در جاده قدیم ابریشم قرار دارد. بازدیدکنندگان این شهر برای رسیدن به آن باید از یک بیابان وسیع عبور کنند. محیط دور افتاده آن تا حدی است که بازدید از آن را بسیار جالب می‌کند. این مکان ترکیبی از فرهنگ‌ها و مردمانی است که در طول قرن‌ها به این‌جا نقل مکان کرده‌اند.

بهترین شهرهای توریستی چین برای سفر

نانجینگ

نانجینگ با حال‌‌وهوای آرام، خیابان‌های تمیز و سرسبز را نمی‌توان نادیده گرفت. بسیاری از بازدیدکنندگان در مسیر خود بین پکن و شانگهای به سادگی از این مکان که در صدر بهترین شهرهای توریستی چین است، عبور می‌کنند. نانجینگ روی رودخانه معروف یانگ تسه قرار دارد. زمانی پایتخت چین بوده است؛ اگر چه اغلب نادیده گرفته می‌شود.

هاربین

شهرت این شهر به‌خاطر جشنواره باور نکردنی یخ است که هر ساله در آن برگزار می‌شود. باتوجه به نزدیکی روسیه به این مکان، نفوذ از نظر فرهنگ و معماری بسیار زیاد است. این موضوع هاربین را به فضایی منحصر به‌فرد برای بازدید در چین تبدیل می‌کند. همچنین، کلیسای جامع سنت سوفیا آن را یکی از بهترین شهرهای توریستی چین کرده است.

سوژو

سوژو واقع در شرق چین است که مردم محلی دارد و خارجی‌ها به ‌شکل مکرر به این مکان می‌روند. به‌علت این‌که معروف‌ترین شهر آبی در این سرزمین به شمار می‌رود. کانال‌های زیبای آن هنگام عبور از پل‌های کوچک پیاده روی آب و آویزان شدن فانوس‌های کاغذی از ساختمان‌ها، لذت‌بخش است. سوژو به‌دلیل تولید ابریشم افسانه‌ای و قرار گرفتن در دلتای رودخانه یانگ تسه، تجار و صنعتگران را به خیابان‌های خود جذب کرده است.

هانگژو

هانگژو به‌خاطر زیبایی طبیعی خیره‌کننده‌اش با دریاچه، شناخته می‌شود و جزو بهترین شهرهای توریستی چین است. می‌توانید در جزایر مختلف آن توقف کنید که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. تعدادی معبد و بتکده در اطراف این منطقه پراکنده شده است که آب در پشت آن‌ها می‌درخشد. هانگژو زیباترین شهر جهان شناخته شده است که صدها هزار مسافر را به خود جذب می‌کند و دارای یک سیاست ۱۴۴ ساعته بدون ویزا است.

لهاسا

پایتخت تبت، لهاسا شهری مسحورکننده برای بازدید است و در محیطی زیبا و کوهستانی در هیمالیا واقع شده است. کاخ پوتالا، مکان اصلی مورد توجه است و ساختمان باورنکردنی آن شگفت‌انگیز است. معبد جوخانگ، خیابان برخور، صومعه‌ سرا و دریاچه یامدروک از جاذبه‌های دیدنی لهاسا است. با ارزش‌ترین دارایی آن مجسمه باستانی بودا است که باعث شده این شهر یکی از بهترین شهرهای توریستی چین شناخته شود.

شهر گویلین

یکی از شهرهای زیبای چین که دارای رودخانه لی، یانگ شوو و شالیزارهای پلکانی لونگجی است. دوچرخه سواری در حومه روستاها، رفتینگ بامبو و چشیدن طعم نودل برنج از تفریحات منحصر به‌فرد در این مکان‌ها است.

هنگ کنگ

در شهر هنگ کنگ می‌توان ترکیبی از 2 بافت قدیمی و جدید از تاریخ چین را مشاهده کرد. به عبارت دیگر، بخش‌هایی از آن مدرن و امروزی است درحالی که بخش‌های دیگر، آثاری از دوران استبداد را در خود جای داده است. سواحل باشکوه چین، هتل‌های فوق‌العاده لوکس و مدرن، قله و بندر ویکتوریا و دیزنی لند، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی است. همه‌ی این‌ها باعث شده است که هنگ کنگ یکی از هیجان انگیزترین شهرهای چین به شمار رود.

دان هوانگ

دان هوانگ واقع در شمال غربی استان گامسو چین است که در آن، شگفتی‌های طبیعی باورنکردنی چشمه حلال و تپه‌شنی پژواک را خواهید دید. همچنین، جایی است که غارهای موگائو و موزه‌ها را در آن‌جا کشف خواهید کرد. اگر زمان کافی دارید و عاشق ماجراجویی هستید، می‌توانید این شهر را در لیست بهترین مکان‌ها برای بازدید خود قرار دهید.

آمار تعداد گردشگران بهترین شهرهای توریستی چین

آمار تعداد گردشگران بهترین شهرهای توریستی چین

چین کشور پهناوری است که هنگام سفر به آن، سوالی ذهن مسافران را درگیر می‌کند که بهترین شهرهای آن کدام است؟ از آن‌جا که در سال گذشته حدود ۱۸۲ میلیون گردشگر از پکن بازدید کردند به‌طور حتم از بهترین شهرهای توریستی چین به شمار می‌آید. اگر اولین سفر خود را به چنین برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مناطق بسیار متنوعی وجود دارند که هر کدام دارای جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی منحصر به‌فردی است.

طبق گزارش اداره ملی مهاجرت چین مقامات مرزی در سال 2023، 35 میلیون ورود و خروج اتباع خارجی ثبت شده است. این رقم ۷ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. گواهی بالا مبنی بر تعداد زیادی از گردشگران است که به شهرهای مختلف چین سفر کردند. آمار زیر شاخص مهمی از وضعیت فعلی صنعت گردشگری چین و درآمد حاصل از آن را نشان می‌دهد.

شهرهای ژاپن

سال

درآمد حاصل از گردشگری

پکن

2022

0.44 میلیارد دلار

شانگهای

2022

1.72 میلیارد دلار

تجربه شخصی از سفر به بهترین شهر توریستی چین

هیچ سفری به چین بدون رفتن به شانگهای کامل نمی‌شود. از تجربه شخصی خود می‌توانم به شما بگویم که این شهر زیبا، یکی از بزرگ‌ترین بنادر چین است که من از آن بازدید کردم. بارها و رستوران‌های زیادی دارد که می‌توانید حتی بیرون از آن بنشینید و از منظره‌های معروف لذت ببرید. درست در پایین جاده از پودونگ امتیاز فرانسوی را خواهید دید؛ منطقه‌ای که قبل به مهاجران فرانسوی‌ شانگهای اختصاص داده شده بود. تورهای پیاده‌روی زیادی در دسترس هستند که توصیه می‌کنم شما هم مثل من ازطریق آن‌ها می‌توانید با تاریخ زیبای این کشور آشنا شوید.

سخن پایانی

بهترین شهرهای توریستی چین مردمان و مکان‌های متنوعی همراه با فرهنگ‌ها، آداب‌ و رسوم و شیوه‌های زندگی منحصر به‌فرد خود را در بر می‌گیرند. این کشور از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده به شهرهای آن می‌روند. در کل بهترین شهر برای سفر تا حدودی به علایق و ترجیحات شما بستگی دارد. مهم نیست تعطیلات شما کوتاه یا طولانی باشد. بهتر است به‌دنبال یک تور اقتصادی و لوکس باشید تا بتوانید به آن اعتماد کنید. به کمک آن، اطلاعات خوبی در مورد مکان‌های دیدنی و شهرهای چین هم پیدا می‌کنید.

سوالات متداول

پربازدیدترین و بهترین شهرهای توریستی چین برای سفر کدامند؟

درصورتی که کشور چین را برای گردش انتخاب کنید، شهرهای توریستی زیادی برای تفریح پیدا خواهید کرد. معروف‌ترین آن‌ها پکن، شانگهای و شیان است.

برای اخذ ویزا چه مدارکی لازم است؟

مدارک عمومی مورد نیاز برای دریافت ویزا شامل گواهی اقامت، گذرنامه، پاسپورت خانواده، صورت‌حساب بانکی، عکس و نمونه کامل گواهی هویت ثبت‌نام هستند.

بهترین شهرهای توریستی چین کدامند؟

چنگده، دالی، جاشغر، نانجینگ، هاربین، سوژو، هانگژو، لهاسا، هنگ کنگ و دان هوانگ از برترین شهرهای توریستی چین به شمار می‌روند که بیشترین بازدید را دارند.





1403/01/07

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن