در حال حاضر اطلاعات شما در سیستم ثبت شده است.
چنانچه قصد دارید درخواست دیگری ثبت کنید لطفا «30 دقیقه» دیگر مراجعه نمایید.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

سفری به ژاپن (شهر اوساکا)

1404/10/25

سفرنامه اوساکا؛ ونیز شرق


بعد از تعدادی سفری که به اکثر کشورهای آسیایی داشتم حالا دیگه نوبت کشور ژاپن رسیده بود.

سفر به ژاپن رویای خیلیاست چون مقصدی بی نظیر با زیبایی وصف نشدنی است، و جزو گرون ترین کشورها و مقاصد دنیاست. درسته که گرفتن ویزای ژاپن برای ما ایرانی ها یکی از نشدنی هاست، اما دیگه تصمیمو گرفته بودم و باید انجامش میدادم.

برای رفتن به ژاپن، میتونین با پروازهای امارات، ترکیش و قطر سفر کنین.

یکی دیگه از راه های رفتن به ژاپن با پرواز ایرانی (ماهان) هستش.

 

 

انتخاب ما، بعد از سفر به چین از شهر شانگهای چین ورود به اوساکای ژاپن بود. بلافاصله بعد از رسیدن به فرودگاه شانگهای با یه چیز جالبی رو به رو شدم. در فرودگاه شانگهای کپسول هایی هستش که داخل آنها کاناپه و تلویزیون و موارد رفاهی تقریبا مورد نیاز برای چند ساعت استراحت وجود دارد و میتونیم به صورت ساعتی اجاره کنیم و داخلش استراحت کنیم.

از فرودگاه شانگهای سوار هواپیما شدیم و به سمت فرودگاه اوساکا پرواز کردیم. با پرواز ایرچاینا حدود 2 ساعت و نیم طول کشید که رسیدیم و من خیلی از این پرواز راضی بودم.

دل تو دلم نبود که ژاپن رو ببینیم و به آرزوی دیرینه خودم برسم. کشوری که سالیان سال آرزوی دیدنشو داشتم و هیجان رسیدن، من رو پر از شوق کرده بود.

وای چه صحنه زیبایی؛ فرودگاه اوساکا لب ساحل هستش و هنگام فرود نمای خیلی شگفت انگیزی داره.

به محض رسیدن به فرودگاه اوساکا توصیه من اینه که حتما سیم کارت بگیرین، که حدودا برای هر نفر 50 دلار هست. به دلیل اینکه هزینه اینترنتتون کمتر میشه و همجا به اینترنت متصل هستید.

واحد پول ژاپن ین (yen) هست. (هریک ین 750 تومان حساب میشه).     

برای چنج کردن پول اگر مقدار پول کم باشد مثلا 100$ میتونین داخل همون فرودگاه این کارو رو انجام بدین اما برای مقدار پول بیشتر، بهتره که داخل شهر چنج کنین و براتون محدودیتی هم نداره.

یکی دیگه از نکته هایی که من بهش توجه کردم این بود که کسایی که تور نمیگیرن و ترانسفر فرودگاهی ندارن براشون هزینه تاکسی در ژاپن به شدت بالاست. برای مثال از فرودگاه تا هتل درمرکز شهر، که حدودا 40 دقیقه راه هست، حدود 16 میلیون تومان باید پول پرداخت کنن.

در تمام فرودگاه ها و در تمامی نقاط شهر مترو وجود داره و میتونین با هزینه خیلی کم با مترو سفر کنین.

از نظر من اگه میخواین با هزینه کمتر در شهر تردد کنید میتونین از مترو استفاده بکنید. با هزینه حدود 700 هزار تومان شمارو از فرودگاه تا هتل در مرکز شهر میبرد.

ما به هتل GRACERY Osaka Namba  رفتیم. توی هتل با توجه به نیاز هایی که داریم وسایل بهداشتی رو توی لابی هتل قرار میدن که هرچیزی که احتیاج داریم رو برداریم و استفاده کنیم.

هتل های ژاپن با چین اصلا قابل مقایسه نیست. هتل ها در ژاپن کوچک هستن (حدود 15 متر) ولی امکانات کامل رو دارن. من که خیلی دوست داشتم.

 

 

بالاخره زمان گشت و گذار رسید.

خدای من هرچی از تمیزی و زیبایی شهر اوساکا بگم کمه. در حدی که اگه بدون کفش با جوراب سفید توی خیابون ها قدم بزنید در انتها مطمعنم که جورابتون کثیف نمیشه.

کنار خیابان هاشون برای دوچرخه ها جای پارک درست کردن و دوچرخه ها با یه نظم خیلی زیبایی پارک شدن.

 

 

بریم سراغ غذاهای ژاپنی

اگر بد غذا هستین، تو ژاپن نسبت به چین خیلی بهتر میتونین غذا بخورین.

تمام برندهای بین المللی غذا در تمام شهر های ژاپن وجود داره؛ مثل مکدونالد، کی اف سی، پیتزا هات، وندیز و برگر کینگ. که واقعا هر کدومشون بی نظیرن.

 

 

اگرم در اوساکا دلتون غذای ایرانی خواست پیشنهاد من رستوران حافظ هستش  که  در منطقه شینسایباشی قرار داره. غذاهای بسیار بی نظیری داره، ما میرزا قاسمی و جوجه کباب سفارش دادیم و از غذا خوردن در این رستوران لذت بردیم چون علاوه بر غذاهای باکیفیت، صاحب رستوران، علی اقا مرد بسیار مهمان نواز و مهربانی بود.

 درکل چیزی که در ژاپن خیلی دیده میشه، رستوران های کوچک کنار خیابان هستش که مردم در اونجا جمع میشن و غذا میخورن.

بعد از خوردن غذا به معروف ترین خیابان های اوساکا، خیابان نامبا و دوتومبوری که احتمال میدم توی فضای مجازی زیاد دیده باشید رفتیم.

دوتومبوری یکی از خیابان های اصلی اوساکا هست که قلب تپنده شهر و خیابانی بسیار زیبا و شلوغ هست.

 

 

فردای اون روز دوست داشتنی، تصمیم گرفتیم به یکی از جذاب ترین بخش های سفرمون یعنی یونیورسال استودیو برویم.

مجموعه های یونیورسال استودیو که بخشی از شرکت NBC Universal   هستند، در چند کشور جهان به عنوان پارک تفریحی (تم پارک) و استودیو های فیلم سازی فعالیت میکنند.

مجموعه یونیورسال استودیو در کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن، سنگاپور و چین شعبه دارد.

بهترین راه رفتن به این مجموعه با مترو است، که هزینه بلیط هر نفر حدود 70 دلار است.

 

 

بعد از این گردش جذاب حسابی گرسنه و خسته شده بودیم، دلم میخواست یکی از معروف ترین کیک های ژاپنی یعنی چیز کیک ژاپنی رو امتحان کنم.

به یکی از مغازه های چیز کیک فروشی رسیدیم که دیدیم دوتا صف طولانی داره. یکی از صف ها برای چیزکیک داغ و تازه تر هست و اون یکی صف در داخل مغازه، برای چیز کیک از قبل اماده شده هستش.

چیزکیک های داغ و تازه مثل یه تیکه پنبه نرم و شیرین وانیلی بودن که وقتی توی دهنم میذاشتم فورا آب میشد و مزه بهشت رو میداد، میتونم با قاطعیت بگم جزو بهترین چیزکیک های عمرمو بود.

در حال برگشتن به هتل از فروشگاه های لوازم خانگی و برقی معروف ژاپنی دیدن کردیم اما خرید نکردیم، به این دلیل که عملا اگر وسایل برقی میخریدیم، در ایران قابل استفاده نبود. (به دلیل تفاوت ولتاژ برقی ایران و ژاپن توصیه میشود به هیچ وجه وسایل برقی از جمله سشوار، اتو، پلوپز و... از ژاپن خریداری نکنید و از ایران هم به همراه خود نیاورید چون بلااستفاده میشود).

برای استراحت به هتل رفتیم که برای فردا با انرژی بیشتری به گشت و گذارمون در شهر جذاب اوساکا ادامه دهیم.

تصمیم گرفتیم با استفاده از مترو به معبد شیتنوجی بریم.

درواقع مترو ژاپن خیلی گیج کنندس، پیشنهاد میکنم که حتما مسافرا از گوگل مپ استفاده بکنند چون همه چیزرو خیلی دقیق تر نشون میده.

 

 

معبد شیتنوجی یکی از قدیمی ترین و مهم ترین معابد بودای ژاپن هستش.

کنار همه ی معبد ها یک طرف شمع و یک طرف عود روشن میکنن. 

بومی ترین و کهن ترین آیین، آیین شینتو است که بر احترام برکامی ها و یا همان ارواح مقدس طبیعت و نیاکان هست.

پرستشگاه های شینتویی در جاهای مختلف ژاپن وجود دارن و هدف اصلیش هماهنگی با طبیعت و جذب برکت هست.

مردم برای ازدواج، به دنیا اومدن فرزنداشون و سال نو اکثرا به این معابد میروند.

از قرن 6 میلادی از چین و کره، آیین بودا هم به ژاپن اضافه شد و هدف اصلی رسیدن به آرامش درونی و رهایی از رنج است.

توی مراسم خاکسپاری و یادبود گذشته هاشون، اکثرا از آیین بودا استفاده میکنن. 

 

 

بعد از دیدار با معبد، زیبای شیتنوجی تصمیم گرفتیم به یکی از مشهورترین و نمادی ترین بناهای تاریخی، قلعه اوساکا برویم.

قلعه اوساکا، در قلب شهر اوساکا هستش و داخل یک پارک بسیار بزرگی، بر روی یک تپه که دور تا دور آن خندق های بزرگ کندن ساخته شده، به دلیل اینکه از حمله دشمن در امان باشد.

با این حال در طول تاریخ چندین بار مورد حمله و آتش سوزی قرار گرفته که آخرین بار در سال 1931 بازسازی شد.

طبقه هشتم قلعه اوساکا یک نمای 360 درجه از شهر زیبای اوساکا دارد.    

این هم تجربه من از بازدید شهر اوساکا، در سفر به ژاپن میباشد که در واقع جاذبه های خیلی بیشتری در این شهر وجود دارد اما با توجه به محدودیت زمانی ما امکان گشت وگذار بیشتر در اوساکا وجود نداشت با این حال فرهنگ غنی ژاپن در همین مدت کوتاه خودش را به ما نمایان کرد.

امیدوارم که با خواندن این مطلب تصوری از شهر اوساکا داشته باشید و در اینده ای نه چندان دور به این شهر سفر کنید.

 

 





1404/10/25

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن