مالدیو کجاست؟ ‌ صفر تا صد سفر به مالدیو

1403/01/09

مالدیو از هزاران جزیره تشکیل شده است که همه چیزی که از یک جزیره استوایی انتظار می‌رود را ارائه می‌دهد، از آب‌های زلال، سواحل شنی سفید، درختان نخل، روزهای گرم و آفتابی و مکان‌های عالی برای غواصی. تور مالدیو به عنوان یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای سفر ماه عسل شناخته می‌شود و زوج‌های جوان بسیاری که دوست دارند از آرامشی خاص لذت ببرند و برای سفر ماه عسل خود به یک تجربه لوکس دست پیدا کنند، این جزایر زیبا و آرام مالدیو را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. اغلب افراد فکر می‌کنند که مالدیو یک مقصد گردشگری گران قیمت است، اما حتی با بودجه اقتصادی و قابل قبول، می‌توانید سفر خود به این بهشت استوایی را تجربه کنید. هتل‌های لوکس در مالدیو گران هستند اما در سال‌های اخیر، به‌منظور ترویج صنعت گردشگری، بسیاری از مهمان‌خانه‌های ارزان با تمیزی و شیکی و تجهیزات کامل و قابل دسترس ساخته‌شده است.

اگر قصد سفر به مالدیو در تعطیلات نوروزی را دارید، در راهنمای سفر به مالدیو با آژانس گردشگری و مسافرتی آرمه سیر آریا همراه باشید.

مالدیو کجاست؟

مالدیو که با نام رسمی جمهوری مالدیو شناخته می‌شود؛ مجموعه‌ای از اندک جزیره‌های گردشگری در اقیانوس هند است. این کشور در جنوب غربی کشور هند واقع شده‌است و جزء قاره آسیا می‌باشد. پایتخت آن «ماله» نام دارد. این کشور از حدود ۱۲۰۰ جزیره مرجانی کوچک تشکیل شده‌است. مالدیو حدود ۷ استان دارد. ارز رایج این کشور «روفیه» است. مجمع‌الجزایر مالدیو در پهنه آبی که حدود ۹۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، پراکنده شده‌است. اما مساحت کل خشکی این کشور ۲۹۸ کیلومتر مربع است. در ادامه با جزایر این کشور بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی مالدیو

ممکن است شما تا کنون نام کشور مالدیو را شنیده باشید و یا قصد سفر به آن را داشته باشید! این کشور با جزایر زیبایی را در آب‌های اقیانوس هند قرار دارد و نزدیک‌ترین مکان به سریلانکا است. مالدیو به عنوان یک کشور صخره‌های مرجانی معروف است، زیرا کل کشور از 26 جزیره مرجانی تشکیل شده که پس از فوران آتشفشان‌های زیر آب شکل گرفتند. این مجموعه جزایر در بالای رشته کوه‌های مرتفع خط الراس Chagos-Maldives-Laccadive قرار دارد و در خط استوا قرار دارند.

 

معرفی مالدیو

 

مالدیو کشوری کوچک با مساحت 298 کیلومتر مربع است که پراکنده‌ترین کشور جهان است. این کشور از 26 جزیره مرجانی تشکیل شده است که دولت مالدیو آن‌ها را به 20 جزیره مرجانی مختلف تقسیم کرده است. مالدیو به عنوان بهشت گردشگران جهان شناخته می‌شود و در آن می‌توانید از طبیعت فوق‌العاده و جزایر زیبایی لذت ببرید. اما همچنین باید دانست که این کشور پست‌ترین کشور جهان است و خطر افزایش سطح آب دریا در آن وجود دارد. تغییرات جوی و افزایش سطح آب می‌تواند باعث تهدید جزایر مالدیو شود. به همین دلیل، اهمیت حفاظت از طبیعت آن بیشتر از هر زمان دیگری است.

 

تاریخچه مالدیو

مالدیو به عنوان یک مجمع الجزایر، در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد توسط مردم بودایی که احتمالاً ساکن سریلانکا و جنوب هند بودند، شناخته شد. پرتغالی‌ها از سال 1558 تا زمان اخراجشان در 1573 به اجبار، در ماله مستقر بودند. در قرن هفدهم، این جزایر تحت حمایت حاکمان هلندی سیلان (سریلانکا) قرار گرفته و پس از اینکه بریتانیا سیلان را در سال 1796 به تصرف خود درآورد، این جزایر نیز به تصرف بریتانیایی‌ها درآمد. در سال 1965، جزایر مالدیو به استقلال سیاسی کامل از بریتانیا دست یافتند و در سال 1968 یک جمهوری جدید در این کشور پایه‌گذاری شد. آخرین سربازان بریتانیایی، این کشور را در تاریخ 29 مارس 1976 ترک کردند، و پس از آن در مالدیو به عنوان روز استقلال جشن گرفته شد.

تاریخچه مالدیو

ابراهیم نصر، اولین رئیس جمهور مالدیو بود که در سال 1978 شروع به کار کرد و در سال 2003 برای ششمین دوره متوالی نیز انتخاب شد. در دسامبر 2004، مالدیو توسط یک سونامی بزرگ ناشی از یک زلزله عظیم در اقیانوس هند در نزدیکی اندونزی، آسیب شدیدی دید و ده‌ها نفر در آن مصدوم و کشته شدند. در سال‌های اول قرن بیست و یکم، دولت گایوم برنامه‌ای بلندمدت برای مدرن‌سازی و دموکراتیک کردن مالدیو، به‌ویژه اقتصاد و سیستم سیاسی آن، آغاز کرد. از سال 2003، اصلاحات گسترده‌ای برای بهبود حقوق بشر و سیستم حکومتی ایجاد شد. در سال 2008 نیز قانون اساسی جدیدی تصویب شد که کنترل‌ها و توازن‌های دولتی بیشتری را ایجاد کرد، اختیارات قوه مقننه و قضائیه را تقویت کرد و به زنان اجازه داد تا برای ریاست جمهوری نامزد شوند.

در جدول زیر اطلاعات مختصر و لازم برای تور مالدیو را در راهنمای سفر به مالدیو برای شما فراهم کرده‌ایم.

پایتخت

ماله

واحد پول

روفیه

واحد پول در مناطق توریستی

دلار

زبان رسمی

دیوهی

زبان به رسمیت شناخته

انگلیسی

دین

اسلام

مذهب

سنی

جهت رانندگی

چپ

پیش‌شماره تلفن

960+

 آب‌وهوای مالدیو و بهترین فصل سفر

یک نکته مهم در راهنمای سفر به مالدیو شرایط آب و هوایی آن است. آب و هوای مالدیو معمولا گرم و مرطوب است. در طول سال، متوسط دمای هوا به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این کشور آب و هوایی موسمی دارد و بهترین فصل برای سفر از نوامبر تا آوریل است، زیرا در این ماه‌ها از شرجی بودن هوا کاسته می‌شود. اگر هوای مرطوب برای شما آزاردهنده است، این نکته را در نظر داشته باشید. ماه‌های پیشنهادی برای سفر از مارس تا آوریل هستند. در این بازه زمانی شرایط آب و هوایی بهتری برای سفر به مالدیو وجود دارد.

  • گرم‌ترین ماه سفر به مالدیوآوریل (فروردین و اردیبهشت)
  • سردترین ماه سفر به مالدیودسامبر (آذر و دی)
  • مرطوب‌ترین ماه سفر به مالدیواکتبر (مهر و آبان)
  • بادخیزترین ماه سفر به مالدیومه (اردیبهشت و خرداد)

 آب‌وهوای مالدیو و بهترین فصل سفر

هزینه‌های سفر به مالدیو

عموماً سفر به مالدیو به عنوان یکی از سفرهای گران قیمت شناخته می‌شود. برای درک بهتر این موضوع، می‌توان گفت که سفر به دبی و استانبول از لحاظ هزینه‌ها ارزان‌تر از سفر به مالدیو است؛ اما هزینه‌ها بستگی به نوع خدمات و تور مالدیو انتخابی دارد و شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های ارزان‌تر یا تورهای اقساطی، در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. در تورهای اقساطی، شما می‌توانید با پرداخت بخشی از هزینه تور قبل از سفر و بقیه مبلغ به صورت اقساط پس از سفر، به مدیریت مالی بهتری دست پیدا کنید.

اگرچه قیمت برخی از تورهای مالدیو، گران‌قیمت به نظر می‌رسد، اما برنامه ریزی شخصی می‌تواند به شما کمک کند که هزینه سفر خود را کاهش دهید. در واقع، تورها با ارائه تخفیف‌ها و استفاده از ترفندهای خاص، برای شما بهترین قیمت‌ها را فراهم می‌کنند. اگر بلیط تور لحظه آخری مالدیو را بخرید، هزینه بلیط سفر شما نفری ۱۵ میلیون تومان خواهد بود. همچنین برای هر روز اقامت در مالدیو، باید حداقل بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار برای هزینه‌های رفت و آمد بین جزایر، تفریحات و خوراک خود در نظر بگیرید.

هزینه‌های سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری تور مالدیو

در این بخش از راهنمای سفر به مالدیو شما را با جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری این کشور آشنا می‌کنیم.

· ماجدهی ماگو

یکی از جاذبه‌های دیدنی مالدیو، خیابان ماجدهی ماگو است که به عنوان یک خیابان خرید فعالیتی جذاب برای همه افراد، از کودکان تا بزرگسالان، محسوب می‌شود. اگر به مالدیو سفر می‌کنید، حتما باید این خیابان را ببینید تا تجربه یک پیاده‌روی دلنشین در خیابان اصلی پایتخت را به دست آورید. این خیابان انواع غذاهای محلی و لباس‌های مد روز را برای شما فراهم می‌کند. اما بهترین هدایا که می‌توانید از اینجا برای خود یا دوستانتان بخرید، اقلام دست ساز محلی است که توسط محلی‌ها تولید می‌شوند. شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب به خیابان ماجدهی ماگو بروید تا یک یادگار از مالدیو با خود به خانه بردید.

· موزه ملی

موزه ملی مالدیو یک ساختمان عجیب‌وغریب است که در ماله واقع شده و مجموعه‌ای بزرگ از آثار تاریخی را در خود نگهداری می‌کند. این موزه شامل آثاری است که به دوره تاریخی شکل‌گیری جزایر مالدیو تعلق دارند. ساختمان موزه ملی یک بخش از کاخ سلطنتی قرن هفدهم است و در محیطی زیبا و آرام قرار گرفته است.

هر ساله، موزه ملی مالدیو بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند و آن‌ها را با آثار هنری خود مسحور می‌کند. اگر به مالدیو سفر می‌کنید، حتما بازدید از این موزه زیبا را از دست ندهید. در این موزه با ستون‌ها و آثار تاریخی محافظت شده‌ای روبه‌رو خواهید شد که با اطلاعات مفیدی درباره تاریخ و فرهنگ مالدیو برایتان روشن خواهد شد.

سرسنگ مرجانی لرد بودا، تخته چوبی قرن سیزدهمی و قطعه‌ای از آلیفو تاد از جمله آثاری هستند که در موزه ملی مالدیو قابل مشاهده هستند. این آثار بی‌قیاس باعث غنی شدن تجربه بازدید از این موزه فوق‌العاده می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری تور مالدیو

· زیردریایی نهنگ

تور مالدیو و زیردریایی نهنگ فرصتی منحصر به فرد برای تجربه ۴۵ دقیقه‌ای زیر آب اقیانوس هند است. این تجربه می‌تواند مانند یک گشت‌وگذاری در باغ تصور شود؛ با این تفاوت که در اینجا شما در فضایی قفس‌نما زیر آب هستید و دنیای زیر آب را در حالی که زیردریایی از میان آنها عبور می‌کند، تماشا می‌کنید.

زیردریایی نهنگ یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب مالدیو است که شما را به دیدن شیرماهی، کوسه‌های سفید، لاک‌پشت‌های بزرگ، ماهی‌های زرد و قرمز و جعبه‌ماهی زرد می‌برد. برای تجربه این سفر، می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا هشت شب این تور را رزرو کنید.

· دریاچه Dhadimagi Kilhi

دریاچه Dhadimagi Kilhi، یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی در مالدیو و جزیره مرجانی فووامولا است. این دریاچه، دومین دریاچه آب شیرین کشور مالدیو است. احاطه شده از هر طرف توسط فضای سبز، این مکان ایده‌ئال برای سپری کردن اوقات آرام با مناظری دوست‌داشتنی در مالدیو محسوب می‌شود. در اینجا شما می‌توانید از فعالیت‌های هیجان‌انگیزی مانند ماهی‌گیری، شنا و قایق سواری لذت ببرید.

· پل دوستی چین و مالدیو

اگر به دیدن پل دو کیلومتری دوستی چین و مالدیو نروید، سفر شما به مالدیو به پایان نمی‌رسد؛ این پل، که به نام "سینماله" (Sinamale) هم شناخته می‌شود، ماله را به جزیره فرودگاهی هولهوله (Hulhule) در چین متصل می‌کند. این پل، بخشی از جاده‌ای است که توسط کشور چین احداث شده و در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری رسیده است. سینماله اولین پل مرزی دریایی مالدیو است و به باور بسیاری، روابط بین دو کشور را تقویت و تحکیم کرده است. افراد می‌توانند با استفاده از این پل، به مدت پنج دقیقه از یک جزیره به جزیره دیگر حرکت کنند.

· مسجد جمعه ماله

روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه مسجد جمعه برای توریست‌ها باز می‌باشد و می‌توانید از نزدیک شاهد زیبایی‌های آن شوید. این مسجد با دیوارهای مجسمه‌آرا و ستون‌های زیبا، یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اصلی در کشور مالدیو است.

اگر به دنبال تجربه‌ای فرهنگی و تاریخی در مالدیو هستید، حتماً از بازدید از مسجد جمعه غافل نشوید. این مکان با تاریخ و زیبایی خاص خود، شما را به دنیایی تاریخی و فرهنگی عمیق‌تر در کشور مالدیو می‌کشاند.

جاذبه‌های مالدیو

· کاخ مولی آگه

ساختمان کاخ "مولی آگه" به سبک استعماری واقع در مرکز تاریخی ماله واقع شده است. این بنا در سال ۱۹۰۶ توسط سلطان محمد شمس‌الدین سوم برای اقامت پسر خود ساخته شد، اما به دلیل سرنگونی این حاکم مالدیو، امکان استفاده از آن برای او فراهم نشد. اکنون کاخ مولی آگه به عنوان اقامتگاه شخصی رئیس‌جمهوری مالدیو استفاده می‌شود. امکان دیدن فضای داخلی این بنا مقدور نیست، اما حکاکی‌های سفید پیچیده در نمای بیرونی آن فضای زیبا و جذابی را ایجاد کرده‌اند که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

جزایر و سواحل مالدیو

بسیاری از شما به دلیل یک تجربه جدید در سواحل به فکر سفر به مالدیو می‌افتید. در این قسمت از راهنمای سفر به مالدیو به معرفی برخی از سواحل و جزایر زیبای این کشور می پردازیم.

· ساحل جزیره ولیگاندو

ویژگی جالب این جزیره این است که طبیعت بکر و پر تراکم آن را با سواحل زلال و درخشان تلفیق کرده است. این تلفیق مناظر به قدری زیباست که با وجود ابعاد کوچک جزیره، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. به علاوه، جزیره ولیگاندو دارای تالاب‌هایی است که تفریحاتی مانند ماهیگیری و غواصی را برای علاقمندان به این ورزش‌ها فراهم می‌کند. بازدید از روستاهای اطراف جزیره ولیگاندو نیز لحظات لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

· جزیره هوواهندو

آب آرام و سبزی چشم‌گیر، جزیره هوواهندو را به مقصدی برای استراحت و اقامت بدون مزاحمت تبدیل کرده است. می‌توانید با خانواده یا دوستان خود به این جزیره سفر کنید و از فضایی آرام و دور از شلوغی شهر لذت ببرید. کودکان می‌توانند وقت خود را در «کلاب بچه‌ها» سپری کنند و بزرگسالان هم در سواحل «لیلی» از پیاده‌روی‌های خود لذت ببرند.

رستوران‌های جزیره هوواهندو غذاهای محلی و بین‌المللی خوشمزه و متنوعی ارائه می‌دهند. این جزیره با تفریحات متنوعی مانند استخر، زمین تنیس، والیبال ساحلی، بیلیارد و اسپا، به یکی از بهترین مقصدها برای سفر خانوادگی تبدیل شده است.

جزایر و سواحل مالدیو

· ساحل Bioluminescent، برای تماشای ستارگان با دوستان

حتما در طول پیاده‌روی‌های عاشقانه خود ستاره‌های زیادی را در آسمان تماشا کرده‌اید؛ اما آیا تا به امروز ستاره‌ای را زیر پای خود مشاهده کردید؟

یک تجربه فراموش‌نشدنی که می‌توانید در ماه عسل خود تجربه کنید، پیاده‌روی در ساحل «Bioluminescent» در جزیره وادهو مالدیو است. این ساحل به‌دلیل پدیده‌ای فوق‌العاده زیبا و نادر به نام بیولومینسانس، بسیار محبوب است. در این ساحل، فیتوپلانکتون‌های درخشان با امواج در شب روی ماسه تابان می‌شوند و یک منظره خیره‌کننده و شگفت‌انگیز به وجود می‌آورند که شما را همراه همسرتان به خود می‌کشاند.

علاوه بر فیتوپلانکتون‌های درخشان، ساحل Bioluminescent همچنین دارای کافه‌های مدرن و زیبا در اطراف آن است که می‌توانید لذت ببرید. اگر شما و همسرتان به دنبال یک سفر ماه عسل فوق‌العاده هستید، این ساحل یکی از بهترین گزینه‌هاست. با توجه به زیبایی و جذابیت این مکان، شما مطمئناً یک خاطره زندگی‌تان را به یادگار خواهید داشت.

موقعیت جغرافیایی این ساحل و تغییرات فصلی، بهترین زمان برای بازدید را از ژوئن تا اکتبر معرفی می‌کند تا بهترین تجربه از فیتوپلانکتون‌های درخشان را داشته باشید. اینجا یکی از جاذبه‌های پرطرفدار مالدیو برای ماه عسل است که شما را به خود می‌کشاند و لحظاتی شگفت‌انگیز و عاشقانه را برای شما ایجاد می‌کند.

· ساحل کرومبا

یکی از بهترین مکان‌های مالدیو، ساحل کورومبا (Kurumba) است که در هفت کیلومتری ماله قرار دارد و با قایق‌سواری کوتاه قابل دسترسی است. با رفتن به این ساحل می‌توانید از شلوغی زندگی فرار کنید، روی شن‌های سفید و صخره‌های مرجانی دراز بکشید و از اسپاهای آن لذت ببرید.

ساحل کورومبا یک مقصد ایده‌آل برای زوج‌ها است؛ زیرا زیبایی و انزوایی مطلقی را به بازدیدکنندگان اهدا می‌کند. غواصی در تالاب‌های شفاف کریستالی نیز لذت و شادی مضاعفی را برای گردشگران جزیره کورومبا فراهم می‌آورد. اگر می‌خواهید مدتی را در میان زیبایی‌های محسورکننده طبیعت سپری کنید، پا گذاشتن به این جزیره فرصتی استثنایی برای شما رقم خواهد زد.

· ماله آتول

جزیره مرجانی شمالی ماله که در لبه جنوبی مجمع‌الجزایر مرجانی کافو آتول واقع شده، شامل جزایر کاشیدو، گافارو، آتول ماله شمالی و آتول ماله جنوبی است. و همچنین بزرگترین شهر و محبوب‌ترین مقصد در میان بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو است.

آتول ماله شمالی یکی از بهترین مکان‌های گردشگری مالدیو است. این جزیره به‌دلیل وجود اقامتگاه سلطنتی، محل (Mahal) نامیده می‌شد و اکنون به جزیره پادشاهان نیز شهرت دارد. آتول ماله دارای آب و هوای موسمی استوایی است و در اکثر ماه‌های سال در آن باران می‌بارد؛ اما دمای معتدل هوا در طول سال از بهترین ویژگی‌های آن است.

· جزیره آلیماتا

جزیره آلیماتا، واقع در لبه شرقی مالدیو و در جزیره مرجانی واوو آتول، با آب‌های شفاف و نیلگون، برای علاقمندان به غواصی و قایق‌سواری مناسب است. این جزیره یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن ماه عسل و تعطیلات خانوادگی در مالدیو محسوب می‌شود.

فعالیت‌های والیبال در سواحل آفتاب‌گیر و شن‌های دل‌انگیز، از جذابیت‌های اصلی جزیره آلیماتا است. این جزیره دارای مرکز ماساژ آیورودا، اسپا و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای است که باعث می‌شود این جزیره به یک مقصد محبوب برای گردشگران در مالدیو تبدیل شود.

راهنمای سفر به مالدیو

· جزیره Emboodhu Finolhu

جزیره Emboodhu Finolhu با تنها ۵۵ ویلا آبی و استراحتگاه لوکس تاج اگزوتیکا (Taj Exotica)، به تنهایی یک جاذبه بزرگ شناخته می‌شود. این ویلاها در این جزیره گل‌چین شده‌اند و همچون جواهراتی روی تاجی درخشان به نظر می‌رسند. از هواپیما، منظره‌ی این جزیره بسیار دیدنی است و بازدید از آن شما را حس آرامش و لذت بخشی خواهد داد. این جزیره با خدمات اقامتی پنج ستاره و مهمان‌نوازی ویژه، تجربه‌ی منحصر به‌فردی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد و همیشه بازخورد‌های مثبتی دریافت کرده است. افراد تمایل‌دار به آرامش و استراحت می‌توانند به اسپای جزیره Emboodhu Finolhu مراجعه کرده و از ماساژ لذت برد.

· صخره موز

صخره موزی (Banana Reef) در مال آتول شمالی، به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان شهرت دارد و به همین دلیل در فهرست برترین نقاط دیدنی مالدیو قرار دارد. این صخره شکلی شبیه به موز دارد و با مرجان‌های خارق‌العاده، صخره‌های شگفت‌انگیز، برآمدگی‌ها و غارهای بسیار جذاب و دیدنی است و با امکانات ماجراجویی فراوان یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. در واقع، صخره موزی اولین مکان در مالدیو بود که به عنوان مکان غواصی و آموزشی شناخته شد. جاذبه‌های اصلی صخره موز فعالیت‌های زیر آب همچون غواصی و جت اسکی هستند.

کلام پایانی

در راهنمای سفر به مالدیو، تلاش کرده‌ایم اطلاعات کلی از این کشور را برای کسانی که دوست دارند در آینده به مالدیو سفر کنند، گردآوری کنیم. یک نکته مهم و قابل توجه در خصوص سفر به مالدیو این است که با توجه به تنوع خدمات در اقامتگاه‌ها، هر فرد ممکن است به یک تجربه کاملا متفاوت در این کشور دست یابد. برای هر شخص، انتخاب محیط اقامتی و برنامه زمانی، تجربه سفری منحصر به فرد خواهد ایجاد کرد. مسافران به هر دلیلی از سفر به مالدیو لذت خواهند برد و این تجربه برای همه آنان به یک خاطره دوست‌داشتنی مبدل خواهد شد.

سوالات متداول

کشور مالدیو کجاست؟

مالدیو یک کشور جزیره‌ای در اقیانوس هند است، واقع در جنوب آسیا.

پایتخت کشور مالدیو کجاست؟

پایتخت کشور مالدیو ماله (Male) نام دارد و در جزیرهٔ ماله واقع شده است. این جزیره در شمال غربی کشور قرار دارد و در اقیانوس هند قرار دارد.

بهترین زمان سفر به مالدیو کدام فصل است؟

از نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت)

خلوت‌ترین سواحل مالدیو کدام‌اند؟

ساحل Bioluminescent، سواحل درخشان جزیره خورشید، ساحل کرومبا، سواحل جزیره هوواهند

مهم‌ترین تفریحات مالدیو چیست؟

غواصی، موج‌سواری، تماشای دلفین، پیاده‌روی در سواحل زیبا، پدل برد، اسپاها، گشت‌وگذار در جوامع محلی، ماهی‌گیری

 





1403/01/09

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن