لیست نمایشگاه‌های دبی 2024

1403/03/05

 

کشور امارات، یکی از بهترین مکان‌های توریستی جهان، طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری داشته که بیشتر آن‌ها مربوط به شهر دبی بوده است. دبی به دلیل مدیریت قوی و امکاناتی که دارد، توانسته سرمایه زیادی را جذب کند و به پلی ارتباطی بین آسیا و اروپا تبدیل شود. به همین دلیل همه ساله نمایشگاه‌های زیادی در این شهر برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی دوبی راهی این شهر می‌شوند. در این مطلب از آرمه سیر آریا قصد داریم لیست مهم‌ترین نمایشگاه‌های دبی 2024 را در اختیارتان قرار دهیم و به توضیح مختصر در مورد هر نمایشگاه بپردازیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

نمایشگاه‌های بین المللی دوبی 2024

در این قسمت ابتدا لیست نمایشگاه‌های دبی 2024 را در جدول زیر برایتان آورده‌ایم و در ادامه هر کدام از نمایشگاه‌ها را به اختصار توضیح خواهیم داد و تاریخ برگزاری هر کدام را اعلام خواهیم کرد تا بتوانید برای رفتن به دبی برنامه ریزی کنید و این نمایشگاه‌ها را از نزدیک ببینید.

 

نام نمایشگاه

تاریخ برگزاری

نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی Arablab

29 ژانویه تا 1 فوریه

نمایشگاه عرب هلث

29 ژانویه تا 1 فوریه

نمایشگاه گلفود دبی Gulfood

21-17 فوریه

نمایشگاه چوب دبی WOOD SHOW

16-14 آوریل 2025

نمایشگاه بین المللی هنر WAD

5-2 می

بازار سفر عربی

9-6 می

نمایشگاه جواهرات و عروسی

13-10 می

نمایشگاه کاغذ و صنایع چاپ

16-14 می

نمایشگاه تجهیزات فرودگاهی

16-14 می

نمایشگاه دکوراسیون و صنایع مربوطه

19-16 می

نمایشگاه املاک و مستغلات

19-16 می

نمایشگاه بین المللی پوشاک و نساجی

22-20 می

نمایشگاه کریپتو

21-20 می

نمایشگاه کودک

25-24 می

نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ATM

9-6 می

نمایشگاه بین المللی طراحی و دکوراسیون داخلی INDEX

6-4 ژوئن

نمایشگاه بین المللی صنعت هتلداری HOTEL SHOW

6-4 ژوئن

نمایشگاه صنعت ساختمان دبی Big 5

29-26 نوامبر

نمایشگاه صنعت پلاستیک دبی ArabPlast

15-13 دسامبر

 

 

نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی Arablab

نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، صنعت علوم آزمایشگاهی را پوشش می‌دهد. در این نمایشگاه بیش از 1000 غرفه دار که همگی از کارشناسان و فعالان تجاری هستند، در کنار هم قرار می‌گیرند. بازدید از این نمایشگاه تنها مختص افراد حرفه‌ای است.

 

 

نمایشگاه عرب هلث

نمایشگاه عرب هلث دومین نمایشگاه بزرگ پزشکی در جهان است که همه ساله با حضور بیش از 40 هزار متخصص از سراسر جهان برگزار می‌شود. هدف از برپایی آن، به نمایش گذاشتن فناوری‌های پزشکی، سلامت دیجیتال، داده‌های پزشکی و لوازم مصرفی پزشکی به‌روز در این صنعت است.

 

نمایشگاه گلفود دبی Gulfood

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی دوبی 2024 نمایشگاه غذا و نوشیدنی گلفود است که در آن تولیدکنندگان و فعالان حوزه غذا و نوشیدنی شرکت می‌کنند. در گلفود دبی بیشتر از 4800 شرکت از سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند و می‌توانند طی 5 روز، مواد اولیه غذایی و آخرین تکنولوژی‌هایی را که در آینده برای غذا و نوشیدنی به کار خواهند برد به نمایش بگذارند. این نمایشگاه همه ساله در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود.

 

نمایشگاه چوب دبی WOOD SHOW

نمایشگاه چوب دبی تنها محل بزرگ گردهمایی صنعتگران حوزه چوب و ماشین‌آلات چوب است و این فرصت را در اختیار تامین کنندگان، تولیدکنندگان و شرکت‌های ماشین‌آلات و ابزار قرار می‌دهد تا محصولات، ماشین‌آلات و فناوری‌های نوآورانه خود را برای بازدیدکنندگان سراسر جهان به نمایش بگذارند.

 

نمایشگاه بین المللی هنر WAD

یکی دیگر از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی دوبی، نمایشگاه هنر است که آنجا تمامی هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری دور هم جمع می‌شوند. این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی را مانند کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های مختلف هنری و سخنرانی‌های مختلف برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است.

 

 

بازار سفر عربی

بازار سفر عربی (ATM) یک رویداد بین المللی مسافرتی و گردشگری است که سالانه در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود. در ین رویداد متخصصان گردشگری از سراسر جهان دور هم جمع می‌شوند. انتظار می‌رود ATM 2024 که قرار است از 6 تا 9 می برگزار شود، بزرگ‌تر و بهتر از قبل باشد. این نمایشگاه شامل سخنرانی‌ها، گفتگوها و میزگردها از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت است.

 

نمایشگاه جواهرات و عروسی

Jewellery & Bride Arabia یک نمایشگاه تجاری لوکس و عمومی از برندهای جواهرات سطح بالا از بازارهای محلی و بین المللی است. هدف JBA ایجاد ارتباط بین برندها با مخاطبان محلی و بین المللی، افراد VIP از خانواده‌های سلطنتی، افراد مشهور و تأثیرگذاران خواهد بود. به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری و عمومی منطقه در نوع خود، بازدیدکنندگان از سراسر جهان می‌توانند از برندهای نفیس جواهرات موجود در JBA شگفت‌زده شوند. این رویداد در یک منطقه بزرگ برگزار می‌شود و برجسته‌ترین برندها از امارات متحده عربی و جهان محصولات جدیدشان را معرفی خواهند کرد.

 

 

نمایشگاه کاغذ و صنایع چاپ

نمایشگاه کاغذ و صنایع چاپ دبی یکی از مکان‌های مهم تجاری است که دید خوبی را از موضوعات و روندهای فعلی بازار کاغذ و محصولات اداری در اختیار متخصصان این صنعت قرار می‌دهد. به دلیل افزایش تعداد بازدیدکنندگان در هر سال، نمایشگاه کاغذ دبی به یک منبع مهم ارتباطات تجاری تبدیل شده است.

 

نمایشگاه تجهیزات فرودگاهی

یکی دیگر از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی دوبی، نمایشگاه تجهیزات فرودگاهی است که مهم‌ترین تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات فرودگاهی و همچنین رهبران صنعت هوانوردی و تصمیم‌گیرندگان منطقه‌ای را گرد هم می‌آورد تا جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌هایشان را به نمایش بگذارند. موضوع امسال، «پایداری و نوآوری» نشان‌دهنده تاکید صنعت بر اتخاذ فناوری پیشرفته و ابتکارات سبز برای ارتقای رشد و کارایی است.

 

نمایشگاه دکوراسیون و صنایع مربوطه

در این نمایشگاه بازارهای دکوراسیون، طراحی داخلی و مصالح ساختمانی، محصولاتشان را در معرض نمایش قرار می‌دهند. هدف از برپایی چنین نمایشگاهی ایجاد شراکت بین موسسات و سازمان‌های مسکن دولتی و خصوصی است. علاوه بر این، پیمانکاران، کارآفرینان و افرادی که به دنبال ساخت خانه هستند، می‌توانند با تعداد زیادی از شرکت‌های مشاوره و مهندسی آشنا شوند.

 

نمایشگاه املاک و مستغلات

نمایشگاه املاک و مستغلات بزرگ‌ترین نمایشگاه در زمینه فروش املاک خاورمیانه در بازارهای محلی و بین المللی است. در این نمایشگاه بهترین متخصصان و سرمایه‌گذاران املاک از سراسر جهان دور هم جمع شده‌اند.

 

نمایشگاه بین المللی پوشاک و نساجی

در این نمایشگاه متخصصان صنعت پوشاک و نساجی از سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا پیشرفت‌ها و فناوری‌های این حوزه را به نمایش بگذارند. طیف گسترده‌ای از محصولات ازجمله لباس، تزئینات، جواهرات و کیف‌های دستی در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

 

نمایشگاه کریپتو

نمایشگاه کریپتو و بلاکچین دبی، بزرگ‌ترین نمایشگاه کریپتو در دبی است که در آن سرمایه‌گذاران و رهبران بزرگ صنعت ارزهای دیجیتال دور هم جمع می‌شوند. حضور در این نمایشگاه بهترین فرصت برای تجارت و سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد شبکه با بهترین مشاغل ارزهای دیجیتال است. همچنین می‌توانید در مورد صنعت ارزهای دیجیتال، آلت کوین‌ها، بلاک چین و غیره اطلاعات کسب کنید. از طریق شرکت در کارگاه‌های آموزشی این نمایشگاه، بینش‌های جدیدی را در مورد ارزهای دیجیتال و بلاک چین به دست خواهید آورد.

 

نمایشگاه کودک

نمایشگاه کودک بیش از 150 غرفه‌دار از بیش از 30 کشور را دور هم جمع می‌کند تا جدیدترین محصولات و خدمات برندهای مطرح مادر و نوزاد را به نمایش بگذارند. این رویداد 8000 مترمربعی میزبان بیش از 10000 بازدید کننده ازجمله والدین و والدین آینده و همچنین تصمیم‌گیرندگان کلیدی از خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و سایر خریداران صنعت در خاورمیانه خواهد بود. بازدیدکنندگان به بهترین و جدیدترین محصولات، آموزش ارائه شده توسط کارشناسان معتبر، نمایش محصولات و شنیدن نظرات افراد مشهور دسترسی خواهند داشت.

 

 

نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ATM

شرکت‌های گردشگری مختلف از سراسر جهان در نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ATM دور هم جمع می‌شوند تا برند خودشان را همراه با بزرگ‌ترین نام‌ها در حوزه اقامت و مهمان‌سراها و مقاصد و جاذبه‌های گردشگری مشهور به نمایش بگذارند. در این نمایشگاه سمینارهایی با حضور سخنرانان مختلف چهره‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری و توریسم برگزار می‌شود.

 

نمایشگاه بین المللی طراحی و دکوراسیون داخلی INDEX

این نمایشگاه بهترین‌های جهان را در زمینه طراحی در خود جای می‌دهد و آن‌ها را برای بازدیدکنندگان محلی و بین المللی به نمایش می‌گذارد. این رویداد همه ساله به دلیل محتواهای آموزشی که دارد، منبعی بسیار ارزشمند برای فعالان حوزه طراحی داخلی محسوب می‌شود. در این نمایشگاه متخصصان می‌توانند با همتایان خود ارتباط برقرار کنند و نسبت به نوآوری‌ها و آخرین فرآیندهای بازار مطلع شوند.

 

نمایشگاه بین المللی صنعت هتلداری HOTEL SHOW

یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی دوبی، نمایشگاه Hotel Show است. در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از سراسر جهان حضور دارند و دستاوردهایشان در صنعت هتلداری را در معرض دید قرار می‌دهند. از آنجا که در این نمایشگاه شرکت کنندگان سراسر جهان با جدیدترین تکنولوژی‌ها و محصولات دور هم جمع شده‌اند، فرصت خوبی است تا با به‌روزترین تکنولوژی حوزه هتلداری آشنا شوید.

 

 

نمایشگاه صنعت ساختمان دبی Big 5

این نمایشگاه بزرگ میزبان متخصصان و مهندسان ساخت و ساز و عمران در خاورمیانه است. محصولات معتبر و برتری که توسط غرفه داران ارائه می‌شود می‌تواند اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار مهندسان و متخصصان صنعت ساختمان قرار دهد. اگر قصد آشنایی با جدیدترین و نوآورانه‌ترین مصالح و متریال های ساختمانی را دارید، توصیه می‌کنیم حتما از نمایشگاه Big 5 دیدن کنید.

 

نمایشگاه صنعت پلاستیک دبی ArabPlast

نمایشگاه پلاستیک و پتروشیمی دبی، بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری پلاستیک است که کارشناسان بزرگ این بخش را از سراسر جهان دور هم جمع می‌کند تا ایده‌های نوآورانه، فناوری‌ها و محصولات جدیدشان را در بخش‌های پلاستیک، پتروشیمی و لاستیک به نمایش بگذارند. نمایشگاه عرب پلاست می‌تواند فرصت مناسبی برای پیدا کردن مخاطبان، مشتریان، تامین کنندگان و همچنین همتایان صنعتی باشد.

 

سخن پایانی

از طریق بازدید از نمایشگاه‌های بین المللی دوبی می‌توانید با به‌روزترین علوم دنیا آشنا شوید و ارتباطات بین المللی خود را بهبود ببخشید. برای حضور در این نمایشگاه‌ها بهترین روش استفاده از تورهای نمایشگاهی دبی است. در این تورها علاوه بر هزینه هتل و پرواز، هزینه ترانسفر و کارت ورودی نمایشگاه هم به هزینه‌هایتان اضافه خواهد شد.

 

سوالات متداول

پرطرفدارترین نمایشگاه بین المللی دبی کدام است؟

نمایشگاه دراما پرطرفدارترین نمایشگاه است که در صنعت پوست فعالیت می‌کند.

هتل‌های نزدیک به مرکز نمایشگاه بین المللی دبی کدامند؟

برخی از مهم‌ترین هتل‌های نزدیک به نمایشگاه بین المللی دبی شامل هتل شرایتون دبی، هتل ملنیوم پلازا دبی، هتل د اچ دبی و هتل گرند سنترال می‌شوند.

مهم‌ترین نمایشگاه‌های دبی در سال 2024 کدامند؟

از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی دوبی می‌توان به نمایشگاه بین المللی هنر، نمایشگاه صنعت ساختمان دبی، نمایشگاه عرب هلث، نمایشگاه گلفود دبی، نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، نمایشگاه چوب دبی و نمایشگاه املاک و مستغلات اشاره کرد.

 

 





1403/03/05

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن