چگونه ویزای چین بگیریم؟ ۰تا ۱۰۰ دریافت ویزای چین

1402/12/21

چین یک کشور تاریخی در قاره آسیا است که پایتخت آن پکن است و برای ورود به این کشور نیاز به ویزای چین دارید. شهر پکن به دلیل داشتن بناهای تاریخی و تاریخچه باستانی‌اش، یکی از مقاصد محبوب گردشگران خارجی است. از بهترین شهرهای چین برای سفر که شهرهایی زیبا و دیدنی هستند؛ می توان به گوانژو، شانگهای و هنگ‌کنگ اشاره کرد. شانگهای و هنگ‌کنگ همچنین به عنوان شهرهای صنعتی و تجاری این کشور شناخته می‌شوند. دیوار چین که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است؛ در گذشته برای محافظت از مرزهای کشور در برابر دشمن به طول ۷۳۰۰ کیلومتر ساخته شده بود. از آثار تاریخی و مشهور چین می‌توان به معبد لاما، قصر تابستانی، معبد جاد بودا، شهر ممنوعه، معبد آسمانی و … اشاره کرد.

 

چگونه ویزای چین بگیریم؟

ویزای چین به معنای اجازه ورود و خروج به خاک این کشور است. در صورتی که قصد مهاجرت، تحصیل، کار، سفر با تور یا سفر شخصی به چین را دارید، باید ویزای معتبر چین دریافت کنید. ویزای چین دارای انواع مختلفی است که بسته به هدف سفر باید ویزای مناسب را بر اساس قوانین جدید ویزای چین انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید راهنمای کامل سفر به چین را بخوانید. 

 هزینه ویزای چین

هزینه ویزای چین

هزینه ویزای چین بر اساس نوع ویزا محاسبه نمی‌شود، بلکه بستگی به تعداد مجاز ورود و خروج شما به این کشور دارد. ویزای چین به دو دسته تقسیم می‌شود: ویزای یک‌بار ورود و ویزای چندبار ورود. هزینه‌ها برای هر دسته ویزا متفاوت است. همچنین، تفاوت قیمت ویزای چین برای ورود به هنگ‌کنگ وجود دارد. پرداخت هزینه ویزا باید به صورت نقدی و با ارز دلار به سفارت چین انجام شود و پس از تکمیل فرم درخواست آنلاین، نیازی به پرداخت هزینه دیگری نخواهید داشت.

هزینه اخذ ویزای توریستی چین در گروه ویزالند 400 دلار آمریکا می‌باشد

جدول زیر ‌هزینه‌های اخذ ویزای چین را به تفکیک تعداد دفعات مجاز ورود به این کشور ذکر شده است.

 

نوع ویزا

هزینه ویزا

یک بار ورود (SINGLE ENTRY)

100 دلار

دو بار ورود (DOUBLE ENTRY)

150 دلار

چند بار ورورد 6 ماهه  (MULTIPLE ENTRY)

200 دلار

چند بار ورود 1 ساله (MULTIPLE ENTRY)

300 دلار

ویزای هنگ‌کنگ

50 دلار

 

ویزای توریستی چین برای ایران

اولین سوال هرکسی که می‌خواهد به چین سفر کند این است که چگونه ویزای چین بگیریم. ویزای توریستی چین برای افرادی است که می‌خواهند به این کشور برای اهداف توریستی سفر کنند. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 90 روز در هر 6 ماه در چین اقامت داشته باشید. البته ممکن است افسر سفارت مدت اقامت شما را کمتر از 90 روز تعیین کند. این ویزا می‌تواند به صورت یکبار، دوبار یا چندبار ورود صادر شود. درخواست ویزا نیازی به مصاحبه ندارد، اما افسر ممکن است از شما سوالاتی در مورد اهداف سفر، مدت اقامت و برنامه‌هایتان بپرسد.

 

شرایط دریافت ویزای تجاری چین

ویزای تجاری 

ویزای تجاری چین برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به منظور شرکت در فعالیت‌های تجاری از جمله عقد قرارداد، بازدید از کارخانه، جلسات شرکتی و غیره به این کشور سفر کنند. یکی از شرایط اساسی برای اخذ ویزای تجاری چین داشتن دعوتنامه از یک شرکت معتبر چینی است. این ویزا به صورت یکباره، دوباره و چندباره با مدت اعتبار شش یا یک سال صادر می‌شود و افراد اجازه ورود به کشور چین و اقامت 90 روز در هر ورود را دارند.

برای اخذ ویزای تجاری چین می‌توانید بر روی آژانس آرمه حساب باز کنید. این مجموعه با ارائه خدمات خرید بلیط هواپیما و اخذ ویزای توریستی و تجاری، شرایط مطلوبی برای شما فراهم کرده است.

 

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی در چین به دو دسته تقسیم می‌شود: ویزای تحصیل کوتاه مدت یا X2 و ویزای تحصیل طولانی مدت یا X1. هر دو این ویزاها اعتبار 30 روزه دارند، اما پس از ورود به چین و شروع تحصیل، دانشجویان می‌توانند اعتبار دقیق ویزای خود را دریافت کنند. مدت اعتبار ویزای تحصیلی X1 بستگی به مقطع تحصیلی دانشجو دارد و می‌تواند بین 180 روز تا 5 سال باشد.

دانشگاه‌های چین در لیست دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها فرصت‌های شغلی خوبی در چین دارند. به همین دلیل، تحصیل در چین بین دانشجویان ایرانی بسیار محبوب است و هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها نیز بسیار مناسب است.

 

انواع ویزای چین

 

انواع دیگر ویزای چین

  • ویزای تجاری: ویزای تجاری چین با نشان M به شما اجازه می‌دهد که به مدت ۳ ماه برای اهداف تجاری در این کشور باقی بمانید.
  • ویزای تجاری دیگر - نوع F - نیز برای اهداف مشابه صادر می‌شود، اما باید برای یکی از اهداف زیر باشد: بازدید، سخنرانی، تجارت، تحقیق، تبادلات در حوزه علمی یا فناوری یا فرهنگ، مطالعات پیشرفته یا کارآموزی. این ویزا تا حداکثر ۶ ماه اعتبار دارد.
  • ویزای دانشجویی (X) برای افرادی که می‌خواهند تحصیل کنند و یا کارآموزی انجام دهند، صادر می‌شود. اعتبار این ویزا ممکن است بیشتر از ۶ ماه هم باشد.
  • ویزای کار (نوع Z) برای برنامه‌های تجاری و کاری استفاده می‌شود.
  • ویزای خدمه (C) برای خدمه وسایل حمل و نقل صادر می‌شود.
  • ویزای ترانزیت (G) برای سفر از طریق چین به یک کشور دیگر استفاده می‌شود.
  • ویزای اقامت دائم (نوع D) برای اقامت دائم در چین استفاده می‌شود. ویزای توریستی برای سفر به چین به منظور گردشگری، ملاقات با خانواده، و امور شخصی دیگر استفاده می‌شود.

·         ویزای J2 – ویزای روزنامه نگاری کوتاه مدت:

گاهی برخی از خبرنگاران برای پوشش خبری ویژه‌، فیلمبرداری و عکاسی به ویزای چین نیاز دارند؛ آن‌ها قصد ندارند که مدت طولانی در این کشور اقامت داشته باشند؛ باتوجه به این مسئله، برای آن‌ها ویزای روزنامه نگاری کوتاه مدت (ویزای J2) صادر می‌شود.

  • ویزا Q۱:ویزای مخصوص افراد خانواده‌های مقیم کشور چین که به قصد بازدید و یا نگهداری از اعضای خانواده به کشور چین سفر می‌کنند. اعتبار این ویزا بیش از ۱۸۰ روز است. زن و شوهر، پدر و مادر، پسران، دختران، پدر بزرگ و مادر بزرگ و پدر و مادر خوانده‌ها همگی مشمول این ویزا می‌شوند.
  • ویزا Q۲: این ویزا به افرادی که قصد دارند از اقوام خود که ساکن کشور چین هستند بازدید کنند، تعلق می‌گیرد. مدت اعتبار این ویزا نیز بیش از ۱۸۰ روز است.

 

شرایط اخذ ویزای توریستی چین

شرایط اخذ ویزای توریستی چین چیست و چگونه ویزای چین بگیریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، قوانین جدید صدور ویزای چین شرایطی را برای اخذ ویزای توریستی به شکل خاص تغییر نداده‌اند. برای اخذ ویزای توریستی چین، نیازی به سابقه سفری، کاری و بیمه نیست و نیازی به اثبات وابستگی عاطفی، شغلی و مالی ندارید. اما، شرط اساسی برای درخواست ویزای توریستی چین داشتن تمکن مالی حداقل 5 هزار دلار است. افسر سفارت چین می‌خواهد اطمینان حاصل کند که شما قادر به تحمل هزینه‌های سفر خود هستید، بنابراین، ارائه نامه تمکن مالی از بخش بین‌الملل بانک به صورت لاتین و صادر شده بر اساس ارز دلار از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید که ارائه نامه گردش حساب برای درخواست ویزای چین لازم نیست و سفارت چین تنها به مبلغ موجود در حساب شما توجه می‌کند.

 

مدارک بلازم برای دریافت ویزای چین

 

مدرک لازم برای اخذ ویزای چین 

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای چین نسبت به نوع ویزای درخواست شما متفاوت است. بااین‌حال در کل برای اخذ ویزای چین باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه دهید. تمامی این مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند و نیازی به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه ندارند.

1.      مدارک ویزای توریستی چین: 

  • فرم تکمیل و امضا شده آنلاین درخواست ویزا (می‌توانید تکمیل فرم درخواست ویزای چین را به گروه ویزالند بسپارید).
  • اصل گذرنامه (حداقل با 1 سال اعتبار)
  • دو قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵ (همراه با پس زمینه سفید، چهره‌ای کاملاً مشخص و حداکثر برای 6 ماه گذشته.)
  • نامه تمکن مالی (تمکن مالی باید به دلار بیان شود.)
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما (برای رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید از خدمات گروه آرمه استفاده کنید).
  • برگه تأیید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت‌نامه ندارند یا با داشتن دعوت نامه باز هم می‌خواهند در هتل اقامت کنند.)
  • نامه شرح برنامه سفری
  • اصل و کپی دعوت‌نامه (در صورت موجود بودن)

 

2.      مدارک ویزای تجاری چین:

  • فرم تکمیل و امضا شده آنلاین درخواست ویزا (می‌توانید تکمیل فرم درخواست ویزای چین را به گروه ویزالند بسپارید.)
  • اصل گذرنامه فعلی (حداقل با 1 سال اعتبار)
  • دو قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵ (همراه با پس زمینه سفید، چهره‌ای کاملاً مشخص و حداکثر برای 6 ماه گذشته).
  • نامه تمکن مالی (تمکن مالی باید به دلار بیان شود).
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما (برای رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید از خدمات گروه آرمه استفاده کنید.)
  • برگه تأیید رزرو هتل (برای افرادی که با داشتن دعوت‌نامه باز هم می‌خواهند در هتل اقامت کنند).
  • نامه شرح برنامه سفری

 

اعتبار ویزای چین

اعتبار ویزای چین

اعتبار ویزای چین بستگی به نوع ویزا، تعداد مجاز ورود به کشور و مدت زمانی که افسر سفارت در نظر می‌گیرد، متغیر است. این ویزا می‌تواند از 3 ماه تا 1 سال اعتبار داشته باشد، اما حداکثر مدت اقامت با ویزای توریستی 90 روز است. بیشترین مدت زمانی که برای ایرانیان صادر می‌شود، 30 روز می‌باشد.

بر روی لیبل ویزای چین، یک تاریخ با عنوان «Enter Before» نوشته شده که نشان‌دهنده زمانی است که مهلت دارید با این ویزا وارد چین شوید. اگر ویزای شما برای دو یا چند ورود صادر شده است، می‌توانید قبل از ساعت 24:00 (به‌وقت پکن) در تاریخ «Enter Before» وارد چین شوید.

 

مدت زمان صدور ویزای توریستی چین چقدر است؟

بعد از ارائه مدارک، باید منتظر بررسی و پاسخ درخواست چگونه چین بگیریم، از سوی سفارت باشید. بر اساس اعلام سفارت چین، بررسی درخواست‌های ویزا تا ۱۰ روز کاری انجام می‌شود و پاسخ آن به متقاضیان اعلام می‌شود. در صورت عدم دریافت پاسخ پس از ۱۰ روز، حتما باید علت آن را پیگیری کنید. معمولا پیگیری ویزاهای فوری تا ۶ روز کاری و ویزاهای خیلی فوری تا ۳ روز کاری انجام می‌شود.

 

مدت زمان پاسخ سفارت چین

مدت‌زمان پاسخ سفارت به درخواست ویزا

ویزای چین به دو صورت عادی، فوری صادر می‌شود. مدت زمان جواب‌دهی به درخواست عادی ویزا توریستی چین بین 7 تا 14 روز و مدت زمان پاسخ‌دهی به ویزای فوری 4 تا 6 روز کاری است. به سایر ویزا‌های این کشور طی 20 تا 30 روز کاری پاسخ داده می‌شود. باتوجه به اینکه کدام تور چین را انتخاب کرده‌اید و زمان سفرتان باید برای نوبت سفارت و دریافت ویزا اقدام کنید.

 

سفر به چبن بدون ویزا

آیا می‌توان بدون ویزا به چین سفر کرد؟

بر اساس توافقی که بین کشور چین و برخی از کشورها از جمله ایران صورت گرفته است، مواردی وجود دارد که افراد می توانند بدون داشتن ویزا و برای مدتی کوتاه به چین وارد شده و اقامت کنند.

  • شهروندان کشورهایی که روابط خوبی با چین داشته باشند و می‌خواهند به ماکائو یا هنگ‌کنگ سفر کرده و کمتر از ۶ روز اقامت داشته باشند با پاسپورت خود و بدون دریافت ویزای چین می‌توانند وارد خاک چین شوند.
  • اگر فردی از طریق هواپیما، کشتی بین‌المللی و یا قطار قصد سفر به کشور سومی را داشته باشد، می‌تواند برای کمتر از ۲۴ ساعت و بدون خروج از بندر در کشور چین بماند و سپس به کشور مقصد برود.
  • شهروندان کشورهایی که پاسپورت معتبر داشته و با پروازهای بین‌المللی قصد سفر به کشور سومی را دارند، می‌توانند برای ۷۲ ساعت در شهر واسطه در چین اقامت داشته باشند. البته ایران جزء این کشورها نیست.
  • افرادی که گرین کارت چین یا کارت اقامت دائم چین را دارند.
  • افرادی که کارت بیزینس APEC را دارند.

کارت بیزینس APEC ؛ معادل چند ویزا است که با داشتن آن می‌توان چندین بار و برای ۳ سال به خاک چین وارد شده، هر بار نیز ۲ ماه اجازه اقامت به افراد داده خواهد شد.

 

کلام آخر

در این مقاله از مجموعه آرمه به پاسخ سوال چگونه ویزای چین بگیریم پرداختیم. شرایط دریافت ویزا باتوجه به نوع ویزا متغیر است. مجموعه آرمه خدمات دریافت ویزای تجاری و توریستی را برای شما عزیزان فراهم می‌کند و سفری آسان‌تر برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

 

سوالات متداول

 

آیا ایرانی‌ها برای سفر به کشور چین به ویزا نیاز دارند؟

بله، شهروندان ایرانی برای سفر به چین ویزا نیاز دارند و بدون ویزا نمی‌توان با تور چین به این کشور سفر کرد.

 

هزینه دریافت ویزای چین چقدر است؟

هزینه ویزای چین بسته به نوع ویزا می‌تواند از ۵۰ تا ۵۰۰ دلار آمریکا باشد.

 

سفارت چین کجاست؟

متقاضیان ویزای چین برای انجام مراحل انگشت نگاری باید به سفارت چین واقع در تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، روبروی آتش نشانی مراجعه کنند.

 





1402/12/21

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن