معرفی جاذبه‌های دیدنی مالدیو

1403/02/05

در حالی که مارکوپولو مالدیو را "گل هند" توصیف می‌کند، ابن بطوطه در تواریخ خود آن را "یکی از شگفتی‌های جهان" نامیده است. مالدیو با سواحل شنی سفید بی نظیر، لوکس و جذاب و دنیای زیر آب فریبنده، بهشت ​​جزیره تابستانی است. آیا تا به حال به این فکر کرده ‌اید که شغل روزانه خود را رها کنید و تا پایان عمر در یک جزیره زندگی و کار کنید؟ جزیره‌ ای دور افتاده را در نظر بگیرید که پر از ویلاهای باشکوه و درختان نخل است و اطراف آن را آب احاطه کرده است. با نگاهی به آبی عمیق اطراف، متوجه خواهید شد که چرا مالدیو مقصد مورد علاقه مسافران از سراسر جهان است. جزایر مالدیو مملو از ویلاهای آبی مجلل و نخلستان‌های بی پایان است که مطمئناً نفس شما را بند می‌آورد. ترکیب آبی، سفید و سبز باعث می‌شود احساس کنید در بهشت ​​روی زمین هستید!

معرفی جاهای دیدنی مالدیو

نشستن روی یک بانوج زیر آفتاب طلایی با منظره ‌ای خیره کننده از اقیانوس فیروزه ای وسیع در جلو و نوشیدنی مورد علاقه تان در دست، بهشتی به نظر نمی‌رسد؟ اگر برای طولانی‌ترین زمان برای سفر به مالدیو برنامه‌ریزی کرده ‌اید، اما نتوانسته‌‌اید از آن دیدن کنید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. از جزایر عجیب و غریب و سواحل براق سفید گرفته تا صخره‌ها و موزه‌های با شکوه، هیچ کمبودی در مکان‌های توریستی برای بازدید در مالدیو وجود ندارد. اگر زن و شوهر یا خانواده ای هستید که به دنبال بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو هستید، ما لیستی عالی برای شما داریم! اما قبل از آن بهتر است بدانید مالدیو کجاست؟!

 

1- جزیره ماله

برای شروع کاوش در برترین جاذبه ‌های مالدیو چه جایی بهتر از پایتخت آن ماله که پرجمعیت ترین شهر مالدیو است و در جزیره مرجانی کافو واقع شده است. جالب اینجاست که ماله هم جزیره است و هم مجموعه ای از جزایر. کل شهر در مجموع از 6 جزیره تشکیل شده است، ماله، هولهوله، ویلیماله، هولهوماله، تیلافوشی و گولیفالهو. از این میان، هولهوله محل فرودگاه بین ‌المللی ماله است. این شهر محل حکومت سلسله‌های سلطنتی باستان و محل قرارگیری کاخ بوده و به همین دلیل به عنوان جزیره پادشاهان نامگذاری شده است. ماله، که به خاطر مسجد باستانی، ساختمان‌های رنگارنگ، آب‌های فیروزه‌ای، و درختان استوایی در حال تاب خوردن شهرت دارد، یکی از جاهای دیدنی مالدیو برای گشتن است.

جزیره ماله از جاذبه‌های دیدنی مالدیو

 

2- مسجد جامع جمعه

مسجد جامع جمعه در ماله یکی از جاذبه‌ های مالدیو است که با گنبد طلایی سر به فلک کشیده اش توجه همه بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کند. این مسجد بخشی از مرکز اسلامی است که در مرکز ماله قرار دارد و درست در کنار اسکله اصلی ماله قرار دارد، بنابراین دیدن آن حتی از دریا نیز آسان است. مسجد جامع جمعه و همچنین مرکز اسلامی که در سال 1984 افتتاح شد، به نام سلطان محمد تاکوروفاانو-العوزم از مالدیو که شاهکار معماری را ساخت، نامگذاری شد. مرکز اسلامی شامل یک ساختمان سه طبقه است که بلوک اصلی آن مسجد را در خود جای داده است که به نوبه خود می‌تواند حدود 5000 نمازگزار را در خود جای دهد. این بزرگترین مسجد در مالدیو محسوب می‌شود و با کمک کشورهای خلیج، پاکستان، برونئی و مالزی ساخته شده است که تخصص و زیبایی خاص این کشورها را در ساخت این بنا به ارمغان آورده است.

مسجد جامع جمعه

 

3- موزه ملی

موزه ملی مالدیو با مجموعه ‌ای منحصر به فرد و نگهداری شده از مصنوعات، نگاهی به تاریخ این کشور جزیره ای دارد. این یکی از جالب ترین مکان‌های دیدنی در مالدیو برای دیدن مجموعه ای عظیم از آثار باستانی سلطنتی از دوران اسلامی و بودایی است. موزه ملی بهشتی ​​برای دوستداران تاریخ و صنایع دستی است. لباس‌ها و زیور آلات پادشاهان و ملکه‌های پیشین، تخت‌ها، سایبان‌های سلطنتی، دست نوشته‌ها، بازوها و زره‌ها، گنجینه‌های زیادی برای القای احساسات میهن ‌پرستانه در شهروندان مالدیو نگهداری می‌شود.

موزه ملی مالدیو

 

4- ساحل مصنوعی

ساحل مصنوعی ماله یکی از زیباترین و تنها ساحل ساخت بشر در مالدیو است. این ساحل با مناظر خیره کننده و آب و هوای دلپذیر، به شکل هلال، جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به دست آورده است. در نگاه اول، ساحل اصلاً مصنوعی به نظر نمی‌رسد. در واقع، اگرچه آب به اندازه سواحل طبیعی عمیق نیست، اما یک مکان شنای معروف برای مردم محلی و بازدید کنندگان است. همچنین منظره پل دوستی چین مالدیو از ساحل بسیار باشکوه است.

مناطق استراحت، کافه ها و باربیکیو به همراه زمین والیبال و زمین چمن فوتسال در ساحل مصنوعی وجود دارد. علاوه بر این، یک مرکز هیجان انگیز برای فعالیت‌های فرهنگی مملو از سرگرمی مانند کارناوال‌های رنگارنگ، کنسرت‌های موسیقی زنده و رژه است. ساحل مصنوعی در ماله علاوه بر اینکه بهشتی برای غذاخوری‌ها و عاشقان ساحل است، برای گذراندن شب‌های رمانتیک و آرام نیز ایده آل است. پیاده روی طولانی در ساحل در حالی که غروب زیبای خورشید را تماشا می‌کنید بسیار لذت بخش است.

ساحل مصنوعی ماله از زیباترین و تنها ساحل ساخت بشر در مالدیو

 

5- پل دوستی چین و مالدیو

پل دوستی چین و مالدیو یا پل سیناماله یک پل به طول 2 کیلومتر است که پایتخت ماله را به جزیره فرودگاهی Hulhule و در ادامه جزیره Hulhumale متصل می‌کند. این پل به عنوان بخشی از ابتکار یک کمربند و یک جاده ساخته شده است و عمدتاً توسط چین تامین می‌شود و روابط بین هر دو کشور را تقویت می‌کند. این پروژه در سال 2014 راه اندازی شده و در جولای 2018 به اتمام رسیده است. گفته می‌شود این پروژه 200 میلیون دلاری یکی از پیشرفته ترین پروژه های مالدیو با حدود 6 خط به پل است که 2 خط آن خودرو و بقیه خطوط اختصاص به دوچرخه، عابران پیاده، موتور سیکلت و غیره داده شده است.

 

6- بنای یاد بود سونامی

بنای یاد بود سونامی یک سازه مستقل در Boduthakurufaanu Magu در جنوب شرقی ماله است. این یادبود 74 نفری است که در حادثه سونامی وحشتناک سال 2004 در منطقه جان خود را از دست دادند. مردم برای ادای احترام از این بنا و از ترکیب معماری آن دیدن می‌کنند. 20 گوی فولادی که این بنای تاریخی را احاطه کرده اند نشان دهنده جزیره‌های مرجانی کشور هستند، در حالی که ستون‌های برجسته نشان دهنده امواج سونامی هستند. این یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مالدیو است.

 

7- جزیره مافوشی

اگر قصد سفر ماه عسل به مالدیو را دارید، جزیره مافوشی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید زوج‌ها در مالدیو است. به دور از شلوغی و ایده آل برای زمانی عالی که با معشوق خود بگذرانید. این آرامش و زیبایی شگفت انگیز مافوشی سواحل درخشان و پوشش گیاهی عجیب و غریب است که آن را در بین مسافران محبوب می‌کند. این جزیره که در جزیره مرجانی آری جنوبی قرار دارد، تنها 350 متر طول دارد و می‌توان آن را در کمتر از 20 دقیقه پیاده‌روی طی کرد.

علاوه بر این، جزیره Maafushi مملو از مهمانسراها و هاستل‌های دنج است که برای ماه عسل و اقامت بسیار مناسب است. Maafushivaru Maldives استراحتگاه مدرن این جزیره است که دارای ویلاهای آبی با سقف کاهگلی است که با محیط‌های زیبا احاطه شده اند، با استخرهای بی نهایت خصوصی در کنار ساحل، خدمات در سطح جهانی و یک رستوران رمانتیک روی آب. از اینجا می‌توانید از لونوبو، یک جزیره متروک زیبا دیدن کنید و یک شب را در ویلای ساحلی و جکوزی فوق ‌العاده انحصاری Lonubo بمانید.

نحوه دسترسی: می‌توانید با تاکسی از جزیره ماله به پایانه کشتی Villingili جزیره Male یا معروف به Maafushi Ferry بروید.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: کاتاماران سواری، غواصی با کوسه، غواصی، شنا، سافاری دلفین از جمله فعالیت‌های محبوب هستند.

 

8- هتل موراکا – کنراد

برای بهترین تجربه اقامت در تعطیلات خود در مالدیو، اقامتی در هتل کنراد مالدیو جزیره ریزورت رانگالی رزرو کنید. این اقامتگاه یک ویلای مجلل 2 طبقه زیر دریا، بهترین زمان را در مالدیو به شما ارائه می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد در زیر آب‌های آبی نیلگون اقیانوس هند بخوابید. موراکا - کنراد مطمئناً یک تجربه سورئال را برای شما فراهم می‌کند. برای اقامتی به یاد ماندنی، این استراحتگاه امکاناتی در سطح جهانی مانند سرآشپز و پیشخدمت خصوصی، درمان‌های آبگرم حرفه‌ای، فعالیت‌های آبی مانند غواصی، استخر بی‌نهایت، و مربی تناسب اندام را ارائه می‌دهد. استراحتگاه کنراد مالدیو نه تنها یک اقامتگاه بلکه یکی از جذاب ترین مکان‌های دیدنی مالدیو است.

 

9- زیردریایی نهنگ

یکی از بهترین کارهایی که در مالدیو می‌توان با بچه‌ها انجام داد، یک سفر دریایی ۴۵ دقیقه‌ای در زیر آب است. یکی از جاذبه های مالدیو، زیردریایی نهنگ است که شبیه هیچ تجربه دیگری نیست. نگاهی هیجان انگیز به زندگی غنی زیر آب این کشور جزیره ای را ارائه می‌دهد و سفر شما را به یاد ماندنی می‌کند. باکس ماهی زرد، زرد و آبی اسنپر، شیرماهی معمولی، لاک پشت‌ها و پرتوهای کوسه از جمله موجودات دریایی هستند که در این سواری توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. اگر غواص نیستید، این یکی از بهترین تفریحات مالدیو برای شماست.

 

10- جزیره وادهو Vaadhoo

جزیره Vaadhoo یکی از زیباترین جاذبه های مالدیو است که آب‌ها در این جزیره در شب می‌درخشند. نه تنها این، بلکه به دلیل پدیده منحصر به فرد خود که باعث درخشش آب می‌شود، در زمره پربازدیدترین مقاصد گردشگری در مالدیو قرار دارد و در نتیجه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. پلانکتون‌های میکروسکوپی نور آبی درخشانی را در آب منتشر می‌کنند و این مکان را به مکانی عالی برای گذراندن وقت بعد از غروب آفتاب تبدیل می‌کند. همچنین بهترین زمان برای بازدید از وادهو بین ژوئن و اکتبر برای مشاهده درخشش درخشان آب است.

نحوه دسترسی: با فاصله تنها 8 کیلومتر از ماله، به راحتی از طریق جاده به آن متصل می‌شود.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: غواصی، شنا، کایاک سواری و غیره.

 

11- جزیره فولهدهو Fulhadhoo

تالاب‌های شفاف، سواحل شنی سفید، درختان نخل در حال نوسان، و محیطی آرام، چیزی است که جزیره Fulhadhoo را به یکی از جاهای دیدنی مالدیو تبدیل کرده است. این جزیره بکر نیز یکی از جزایر کمتر اکتشاف شده و دور افتاده است که گنجینه های پنهانی را در خود جای داده است. اگر می‌خواهید لحظات دلچسبی را سپری کنید، جزیره Fulhadhoo یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید برای ماه عسل است.

نحوه دسترسی: 2 ساعت قایق سواری تا جزایر گودهو از ماله و 15 دقیقه سواری از جزایر گودهو تا جزیره فولهدو

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: غواصی، درمان آبگرم، شنا همراه با ماهی‌های رنگارنگ، دیدن دلفین‌ها و لاک پشت‌ها

 

12- جزیره اوتیمو Utheemu

جزیره اوتیمو یکی از شناخته شده ترین مکان‌های گردشگری مالدیو است. این جایی است که بنای تاریخی Utheemu Ganduvaru در آن قرار دارد. این خانه قدرتمندترین فرمانروای سلسله اوتیمو، سلطان محمد تاکروفانو بود. این سازه چوبی باشکوه که توسط درختان بلند سرسبز احاطه شده است، لذتی بصری را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. این یکی از زیباترین و از نظر تاریخی مهم ترین جاهای دیدنی مالدیو است.

نحوه دسترسی: از فرودگاه بین المللی Male به فرودگاه داخلی Hanimaadhoo پرواز می‌کند. از آنجا سوار کشتی شوید تا به جزیره برسید.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: جدا از فعالیت‌های معمول ساحل، چیزی که نباید از دست بدهید، بازدید از Utheemu Ganduvaru است، قصری باشکوه از چوب‌های غنی که توسط سلطان محمد ساخته شده  و همه روزها به جز جمعه ها و شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

جزیره اوتیمو یکی از شناخته شده ترین مکان‌های گردشگری مالدیو

 

13- صخره های اچ پی HP Reef          

صخره های اچ پی که صخره رنگین کمان نیز نامیده می‌شود، یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری مالدیو است. این مکان در شمال جزیره مرجانی ماله واقع شده است و یک نقطه غواصی دیدنی با چشم انداز دریای رنگارنگ است. در این منطقه می‌توانید دودکش‌های عمودی، شکاف‌ها، غارها و دیگر سازه‌های جالب به ارتفاع ۲۵ متر را پیدا کنید. این یک منطقه دریایی حفاظت شده است که دارای گونه های دریایی مانند باراکودا، ماهی رنگین کمان، ببر ماهی، کوسه صخره ای و غیره است.

 

14- جزیره تولوسدو Thulusdhoo 

ماجراجویی‌های نفس‌گیر، فعالیت‌های آبی و برخی از بهترین کارهایی که در مالدیو باید انجام دهید، Thulusdhoo  را به یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف در مالدیو تبدیل کرده است. در حالی که تعطیلات خود را در این جزیره بهشتی می‌گذرانید، می‌توانید در آب‌های زلال و آبی دریا، در کنار ماسه های سفید و نرم، پیاده روی کنید.

Thulusdhoo که به عنوان سرزمین موج سواری به دلیل صخره تولوسدو شناخته می‌شود، جز بهترین گزینه ها برای غواصی در اقیانوس هند است. حتی می‌توانید یک کلنی بزرگ از صخره های مرجانی و آبزیان متنوع پیدا کنید. اگر قصد دارید مقصدی کمتر شلوغ یا مقرون به صرفه را انتخاب کنید، Thulusdhoo مکانی ایده آل برای شما است.

نحوه دسترسی: 20 دقیقه با قایق تندرو از فرودگاه بین المللی ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: موج سواری، پارو زدن، ماهیگیری، غواصی و غیره

 

15- جزیره فوواه مولاح Fuvahmulah

بزرگترین جزیره کشور، فوواه مولاح، در جنوبی ترین نقطه مجمع الجزایر مالدیو قرار دارد. زیبایی طبیعی و منظره این مکان مطمئناً نفس شما را بند می‌آورد. فوواه مولاح با رنگ سبز شاداب با زردی برگ‌های خشک و قهوه‌ای پوسته‌ای که با شن‌های طلایی مخلوط می‌شود، به نظر می‌رسد مکانی خارج از تصویری است که فرد در تخیل خود کشیده است.

برای افرادی که می‌خواهند در دنیایی پر از فعالیت‌های آبی شیرجه بزنند، و همچنین برای کسانی که فقط می‌خواهند در اطراف خود استراحت کنند، فوواه مولاح مکان مناسبی است! با این حال، این تنها زیبایی طبیعی دیدنی نیست که آن را به مکان مورد علاقه گردشگران برای تعطیلات تبدیل می‌کند. غذاهای لذیذ این مکان، که شامل غذاهای دریایی است، همچنین باعث افزایش جذابیت جادویی این مکان شده است.

جزیره فوواه مولاح مالدیو

 

16- جزیره آلیماتا

هر ماه بیش از صد نفر از جزیره آلیماتا بازدید می‌کنند. مناظر زیبا و رویایی این جزیره برای هر کسی که برای اولین بار از آن بازدید می‌کند تقریبا غیر واقعی به نظر می‌رسد. این جزیره زیبا با مناظر شگفت انگیز اقیانوس، ماسه های سفید طلایی در اطراف، و احاطه شده توسط فضای سبز است. چیزی که این جزیره در مالدیو را خاص تر می‌کند این است که سرگرمی‌های زیادی را از طریق موسیقی و بارها را ارائه می‌دهد.

نحوه دسترسی: 90 دقیقه قایق سواری از ماله یا 20 دقیقه با هواپیمای دریایی از ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: پیاده روی در ساحل، قایق رانی، موج سواری، غواصی با کوسه ها، ماساژ آیورودا

 

17- جزیره COMO Cocoa

جزیره لوکس، جزیره COMO چیزی است که هر زوج رمانتیک در ماه عسل به دنبال آن است. پر از هتل‌های ستاره‌ دار و خانه‌های ییلاقی زیبای آبی که با سواحل شنی سفید احاطه شده‌اند که به نظر می‌رسد آسمان را لمس می‌کنند، نمی‌توان چیزی بیشتر از این خواست. مالدیوها به آن Makunufushi ماکوفوشی نیز می‌گویند و در جزیره مرجانی ماله جنوبی واقع شده است. برای حفظ حریم خصوصی بسیار مورد نیاز، درمان جوان‌کننده، شام‌های عاشقانه در نور شمع و موارد دیگر به جزیره مالدیو بروید.

نحوه دسترسی: 40 تا 45 دقیقه با قایق تندرو از فرودگاه بین المللی ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: غواصی، شنا در میان سایر فعالیت های ساحلی. همچنین، برای درمان آبگرم جوان کننده بروید.

جزیره COMO Cocoa مالدیو

 

18- جزیره هیمافوشی Himmafushi

جزیره هیمافوشی در جزیره مرجانی Kaafu یکی از جزایر گردشگری مالدیو است که هنوز در حال توسعه است. بازدید از جزیره تضمین کننده نگاهی اجمالی به زندگی سنتی در مالدیو است. قسمت اصلی آن مملو از سوغاتی‌هایی مانند چوب رز حکاکی شده، مانتا اشعه، دلفین‌ها، و سنگ قبرهای مرجانی است، در حالی که کل جزیره را می‌توان با پای پیاده در کمتر از یک ساعت کاوش کرد. مکان معروف موج سواری در این جزیره، فرار از زندان است که به دلیل موقعیت مکانی آن در پشت یک زندان سابق نامگذاری شده است.

نحوه دسترسی: 20 دقیقه سواری با قایق تندرو از فرودگاه بین المللی ماله یا 30 دقیقه با کشتی عمومی.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: غواصی، موج سواری، شنا، مراقب دلفین‌های اسپینر باشید.

 

19- جزیره بیادهو Biyadhoo

بیادهو واقع در جزیره مرجانی ماله جنوبی، یکی از جاذبه های مالدیو جزیره ای جذاب است که توسط یک تالاب زیبا، دارای سواحل زیبا و  انبوه جنگلی و سرشار از پوشش گیاهی متعلق به گروه تاج هندی است. Biyadhoo به دلیل داشتن بهترین صخره‌های خانگی در مالدیو که به شما امکان می‌دهد از نزدیک با ماهی‌های استوایی، پرتوها، لاک‌پشت‌ها و کوسه‌های صخره‌ای نزدیک شوید، مشهور است و به همین دلیل بین غواصان بسیار محبوب است. مدرسه غواصی کلاس جهانی PADI در اینجا در بیادهو آیلند ریزورت واقع شده است، اقامتگاه ویژه جزیره که سایر فعالیت‌های آبی مفرح را نیز به مهمانان ارائه می‌دهد، و بعد از همه سرگرمی‌ها می‌توانید از اسپا در محل استراحتگاه نیز بهره ببرید.

نحوه دسترسی: 40 دقیقه با قایق تندرو تا فرودگاه بین المللی ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: غواصی، ماهیگیری، بادبانی کاتاماران

جزیره بیادهو Biyadhoo

 

20- جزیره هلنجلی Helengeli

یکی از جاذبه های مالدیو، جزیره باورنکردنی هلنجلی در جزیره مرجانی ماله شمالی، محل سواحل ماسه سفید پودری معمولی سبک مالدیو، آب‌های شفاف و فضای سبز استوایی واقع شده است. این جزیره همچنین به خاطر صخره هایی که محل زندگی مرجان‌ها، لاک پشت‌های دریایی غول پیکر، خرچنگ‌ها و کوسه های نوک نقره ای است، مشهور است. OBLU by Atmosphere در Helengeli استراحتگاه جزیره است، اقامتگاهی شیک و پرجنب‌ و جوش با امکانات ورزش‌های آبی موتور دار و غیر موتوری و یک مدرسه غواصی فوق‌ العاده PADI که کارشناسان چند زبانه آن را اداره می‌کنند و تجربیاتی را برای تمام سطوح مهارت و همچنین یک اسپا ارائه می‌دهند. مکان‌های غواصی بسیار خوب و در دسترسی در هلنجلی وجود دارد.

 

21- جزیره کورومبا Kurumba

جزیره کورومبا از جاذبه های مالدیو برای کسانی که با کودکان خردسال سفر می‌کنند بهترین انتخاب است و می‌توانند پس از پرواز طولانی به سرعت به مقصد خود برسند. این جزیره با تالاب فیروزه‌ای، نخل‌های نارگیل و سواحل بکر، مانند سایر جزیره‌ها زیباست، و هتل Kurumba Maldives Resort هر چیزی را که می‌توانید در یک سفر خانوادگی بخواهید و نیاز داشته باشید، از جمله اتاق‌های بزرگ، انتخاب عالی از رستوران‌ها، منوی غذای کودکان، باشگاه کودکان 4 تا 13 ساله، استخرهای کودکان، امکانات کودک نوپا و تعداد زیادی بازی، فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی را داراست و مورد علاقه برای خانواده ها با مهمان نوازی عالی و همچنین لوکس می‌باشد.

نحوه دسترسی:  فقط 10 دقیقه با قایق تندرو از فرودگاه ماله فاصله دارد.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: شنا و غواصی و پیاده روی در ساحل

جزیره کورومبا از جاذبه های مالدیو

 

22- جزیره کانوهورا

این جزیره گرمسیری زیبایی طبیعی فراوانی دارد و تجملات ساده‌ای را ارائه می‌دهد. هیچ صخره‌ای در کانوهورا وجود ندارد، اما این جزیره دسترسی عالی به مکان‌های شگفت ‌انگیز زیر آب دارد. هتل کانوهورا ریزورت یک هتل بسیار مناسب برای کودکان در جزیره است که مجموعه ای از فعالیت‌های سرگرم کننده و گزینه های سرگرمی دارد. پارک آبی شناور، ورزش‌های آبی باور نکردنی، استخر با آبشار و باشگاه ورزشی جنگلی چوبی وجود دارد. بزرگسالان می‌توانند از کوکتل‌های خاص لذت ببرند و کودکان می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند کلاس‌های شکلات ‌سازی، شکار لاشخور، شب‌های سینما و کلاس‌های هنر و صنایع دستی لذت ببرند. در اینجا منوهای ویژه ای برای کودکان با غذاهای کلاسیک مانند ناگت و پیتزا و برنامه فعالیتی مناسب برای نوجوانان وجود دارد. یک امتیاز این است که کودکان زیر 12 سال رایگان بمانند!

 

23- جزیره باروس

از جاذبه های مالدیو، باروس قطعا یکی از زیباترین و لوکس ترین جزایر در مالدیو است. این جزیره کوچک مرجانی کاملاً نزدیک به پایتخت مالدیو ماله در شمال مرجانی ماله واقع شده است و استراحتگاه اینجا یکی از اولین اقامتگاه هایی بود که تاکنون افتتاح شده است. این جزیره کوچک و صمیمی است در نهایت انحصار، سادگی و حریم خصوصی را ارائه می‌دهد، با ویلاهای اختصاصی که امکانات لوکس و همچنین چشم‌ اندازهای بی‌وقفه اقیانوس هند را ارائه می‌دهند. یک اسپای لوکس در محل با سوئیت‌های خصوصی برای زوج‌ها، به‌علاوه رستوران‌هایی با غذاهایی لذیذ، سالنی شیک با کاناپه و کوکتل، گزینه‌هایی برای سفرهای دریایی شام، تجربه‌های غذاخوری خصوصی و مناظر زیبای غروب آفتاب در محل وجود دارد.

نحوه دسترسی: 25 دقیقه سواری با قایق تندرو از فرودگاه بین المللی ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: اسنورکلینگ، قایق رانی، موج سواری، ماهیگیری، غواصی، اسپا، یوگا

 

24- جزیره میلایدو Milaidhoo

جزیره میلایدو از زیباترین جاذبه های مالدیو، خلوتگاه دوردست رویاهای شماست. میلایدو در جزیره مرجانی Baa، قلب زیست‌کره جهانی یونسکو، جایی که تنوع زیستی دنیای زیر آب شبیه هیچ جای دیگر روی زمین نیست، قرار دارد. حتی در صخره‌های جزیره Milaidhoo، که به راحتی از ساحل قابل دسترسی است، مطمئناً زندگی دریایی بسیار باور نکردنی را خواهید دید. در این جزیره کوچک و صمیمی فقط 50 ویلا وجود دارد که هر کدام یک استخر با لبه بی نهایت و یک عرشه بزرگ دارند، همه چیز در مورد زندگی در فضای باز است. سقف‌های کاهگلی آن‌ها حال و هوای اصیل مالدیویی را ایجاد می‌کند، چیزی که جزیره واقعاً آن را می‌پذیرد. به رستوران بی‌نظیر روی آب Ba'theli بروید که طراحی سنتی قایق dhoni دارد تا طعم‌های الهام‌ گرفته از محیط مالدیو در مسیر باستانی Spice را داشته باشید.

نحوه دسترسی: 30 دقیقه سواری با هواپیمای دریایی از فرودگاه بین‌المللی ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: غواصی، قایقرانی، کایاک سواری، یوگا، کروز دلفین و بسیاری موارد دیگر

جزیره میلایدو از زیباترین جاذبه های مالدیو

 

25- جزیره خورشید یا نالاگورایدو

این جزیره که با نام جزیره نالاگورایدو نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب ترین جاذبه های مالدیو است. از آنجایی که جزیره در منطقه استوایی قرار دارد، جزیره در نور شدید خورشید غوطه ور است و نام جزیره خورشید را نیز به آن داده است. شن‌های طلایی، آسمان آبی، اقیانوس‌های آبی و صخره‌ها به جذابیت آن می‌افزایند و فعالیت‌های مختلف ورزش‌های آبی که ارائه می‌شود، گردشگران را از دور و نزدیک به این مکان می‌کشاند. وقت گرانبها را با عزیزان خود در ساحل زیبای Nalaguraidhoo بگذرانید. زندگی پر جنب و جوش زیر آب در این جزیره جادویی را باید تجربه کنید.

نحوه دسترسی: 30 دقیقه سواری با هواپیمای دریایی از فرودگاه بین المللی ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: موج سواری، غواصی، قایق رانی، ماهیگیری در شب.

 

26- جزیره ماتیوری

جزیره مسکونی دیگری که نه تنها به دلیل سواحل معروفش، مانند ساحل استینگری، ساحل محلی، و ساحل بیکینی، بلکه به دلیل فراوانی صخره های مرجانی در زیر آب، گردشگران را به خود جذب می‌کندو از جاذبه های مالدیو به شمار می‌رود. پرتوهای نیش خورشید را صبح زود و همچنین کوسه‌های جوان را در ساحل استینگری ببینید، با خانواده پیک نیک کنید، از غروب آفتاب در ساحل محلی لذت ببرید و در ساحل توریستی که برای خانواده‌ها نیز ایده ‌آل است، آفتاب بگیرید.

نحوه دسترسی: 15 دقیقه با هواپیمای دریایی یا 1 ساعت و نیم با قایق تندرو از ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: غواصی، تماشای دلفین، تماشای مانتا ری، ویک بردینگ

 

27- جزیره فیهالهی

با شریک زندگی خود در یکی از رمانتیک ترین جزایر مالدیو عاشقانه باشید. جزیره Fihalhohi با چشم ‌اندازی آرام، سواحل خیره ‌کننده با درختان نخل، و پوشش گیاهی سرسبز، از دیگر جاذبه های مالدیو گردشگران را جذب می‌کند. ویلاهای روی آب فیهالهی در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارند. با داشتن یک استخر غوطه ور، هر زمان که خواستید بپرید زیرا هیچ محدودیتی وجود ندارد و با ماهی‌های رنگارنگ شنا کنید.

نحوه دسترسی: 45 دقیقه با قایق تا فرودگاه بین المللی ماله

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: شنا، غواصی، ماساژ اسپا

جزیره فیهالهی مالدیو

 

28- جزیره Ukulhas

این جزیره که در جزیره مرجانی آلیف آلیف واقع شده است، مانند سرزمینی رویایی از یک کتاب افسانه ای، یکی از بهترین جزایر مالدیو است که به خاطر دریای آبی بکر و تمیز و درخشان و مناظر استوایی شهرت دارد. جزیره ای بسیار توریست پسند، بهترین گزینه برای ماه عسل و تعطیلات خانوادگی است. مردم محلی بسیار مهربان و میزبانان خوبی هستند. این جزیره جوهر واقعی مالدیو را به نمایش می‌گذارد که در آن گروه های قومی متعدد با هم در هماهنگی زندگی می‌کنند که همچنان به فرهنگ‌های مربوطه خود پایبند هستند.

نحوه دسترسی: 4 ساعت سواری با کشتی عمومی از فرودگاه بین المللی ماله.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: در یک تور روستایی شرکت کنید و از غذاهای خوشمزه بومی و فرهنگ و غیره لذت ببرید، همچنین می‌توانید برخی از فعالیت‌های آبی مانند ماهیگیری، شنا و غیره را امتحان کنید.

 

29- جزیره دیگورا

در حدود 100 کیلومتری ماله، این جزیره کوچک زیبا قرار دارد که در میان فضایی سرسبز قرار گرفته است. شما افراد زیادی را در این جزیره نمی‌بینید و از این رو یکی از بهترین جزایر مالدیو برای زوج‌ها می‌باشد. این جزیره مملو از استراحتگاه‌های مجلل و چشمه‌های معدنی عالی است که می‌توانید قبل از بازگشت و مواجهه با زندگی واقعی، خود را از برق جدا کنید، شارژ کنید و دوباره بارگیری کنید.

نحوه دسترسی: فقط با یک قایق تندرو از شهر ماله دور شوید.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید: سافاری کوسه، غواصی با کوسه نهنگ، غواصی در صخره‌های خانگی، مشاهده دلفین‌ها، پیک نیک در سواحل، غواصی مانتا، ماهیگیری و بسیاری از فعالیت‌های آبی دیگر.

جزیره دیگورا از جاذبه‌های مالدیو

سخن آخر

 این مقاله می‌تواند ادامه پیدا کند. با این حال، به دلیل مکان و زمان محدود، اجازه دهید در اینجا توقف کنیم.  مالدیو با بیش از 1100 جزیره که در زنجیره ای دوگانه از 26 جزیره مرجانی گروه بندی شده اند، یک مقصد رویایی و در لیست سفر است. بدیهی است که رفتن به تور تمام جزیره تقریبا غیرممکن است. امیدواریم که یکی دو جزیره مالدیو مورد علاقه خود را برای رفتن از میان آنها انتخاب کرده باشید. تجربه ای که در هر جزیره خواهید داشت با یکدیگر منحصر به فرد خواهد بود. برای گشت در جاهای دیدنی مالدیو می‌توانید با کارشناسان آژانس گردشگری آرمه سیر آریا تماس بگیرید. 

 

 

سوالات متداول

بهترین مکان‌ها برای بازدید از مالدیو با خانواده کدام است؟

بهترین مکا‌ن‌ها برای بازدید در مالدیو با خانواده ساحل جزیره کانوهورا، جزیره آلیماتا و کورومبا و موزه ملی و مسجد جامع مالدیو و زیردریایی نهنگ است.

جاهای دیدنی مالدیو در جزیره ماله کجاست؟

مسجد جامع جمعه، موزه ملی و ساحل مصنوعی، بنای یادبود سونامی و پل دوستی چین و مالدیو این شهر دیدن کنید که همگی جز جاذبه های مالدیو در این کشور آسیایی محسوب می‌شود.

بهترین تفریحات در مالدیو کدام است؟

اسنوبورد، پاراسلینگ، اسکی روی آب، کایت‌ سواری، موج سواری و غواصی از جمله مهیج‌ترین تفریحات در مالدیو می‌باشد.





1403/02/05

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن