مالدیو بهشت زمینی در بهترین زمان سفر

1403/03/13

برخی از مقاصد در تمام طول سال بسیار زیبا هستند، اما بهترین زمان سفر به مالدیو برای بهترین استفاده از آب و هوا در این مقصد رویایی چه زمانی است؟ چه هدف شما استراحت با آفتاب کامل باشد، یا برای ماه عسل و یا سفر با دوستان، برنامه‌ریزی قبل از سفری به این بزرگی مهم است. مالدیو که بهشتی استوایی در شمال اقیانوس هند است، ماسه‌های نرم و سفید، آب‌های آبی روشن و مکانی عالی برای استراحت واقعی در یک محیط مجلل را ارائه می‌دهد. این مجمع الجزایر هر سال محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید یکی از خانه‌های ییلاقی معروف آن را برای خود رزرو کنید، باید ایده‌ای از بهترین و بدترین زمان برای رفتن داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، به یاد داشته باشید که فصل پربازدید جزایر از نوامبر تا آوریل است، در حالی که فصل کم بازدید از ماه می تا اکتبر ادامه دارد.

 

 

مالدیو کجاست؟

یکی از سوالاتی که بیشتر در مورد مالدیو، یکی از زیباترین جزیره‌های زنجیره‌ای گرمسیری در جهان پرسیده می‌شود، این است که مالدیو در کجا واقع شده است؟ مالدیو کشوری جزیره ای و پایتخت آن شهر ماله است که در جنوب غربی هند واقع شده است. این کشور از حدود 1200 جزیره تشکیل شده است که اکثریت آنها خالی از سکنه هستند. میانگین ارتفاع جزایر مرجانی که مالدیو را تشکیل می‌دهند حدود 1.8 متر از سطح دریا است. مالدیو متشکل از 26 جزیره مرجانی در مساحت 90 هزار متر مربع و جمعیت آن تقریباً 530000 نفر است. مساحت مالدیو حدود 298 کیلومتر مربع است. آفتاب زیبای مالدیو مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند و آن را به مقصدی ایده آل برای تعطیلات تبدیل می‌کند. در شمال خط استوا قرار دارد  و دلیل اصلی آب و هوای گرم مالدیو در طول سال همین است. مالدیو که به قاره آسیا متصل است، حدود 600 کیلومتر با هند و حدود 750 کیلومتر با سریلانکا فاصله دارد. قبل از سفر به مالدیو در تعطیلات نیازی به درخواست ویزا ندارید. تمامی گردشگران از هر ملیتی می‌توانند در بدو ورود به مالدیو ویزای 30 روزه را به صورت رایگان دریافت کنند.

 

مالدیو در هر فصل چگونه است؟

 

مالدیو در فصل بهار

در اوایل بهار، سفرها به مالدیو آغاز می‌شود و این فصل به عنوان زمانی پررونق برای این جزیره شناخته می‌شود. در این فصل، دما در مالدیو معمولاً بین ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است، با تغییراتی کوچک. شب‌ها دما ممکن است به ۲۶ یا ۲۹ درجه سانتیگراد برسد.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با نزدیک شدن به پایان بهار، احتمال بارش باران‌های موسمی و حتی طوفان‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، اگر برنامه‌ریزی سفر به مالدیو برای شما مهم است و به تفریحات آبی این جزیره علاقه‌ مندید، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید.

لازم به ذکر است که در ایام عید پاک و سایر تعطیلات رسمی، هزینه‌های سفر به مالدیو معمولاً بسیار بالا می‌رود. بنابراین، بهتر است روزهای دیگر از فصل بهار را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید تا از این نظر بی‌نیاز باشید.

 

 

مالدیو در فصل تابستان

در تابستان، هوا در مالدیو بسیار گرم و مرطوب است و باران‌های شدید و کوتاه در بیشتر روزها رخ می‌دهد. میانگین دمای هوا در این فصل حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و پلانکتون‌های زنده‌ای که در آب وجود دارند، به بیشترین میزان خود می‌رسند.

با این وجود، این باران‌ها و مرطوب بودن هوا ممکن است برای فعالیت‌های غواصی در آب‌های مالدیو محدودیت‌هایی ایجاد کنند. اما به عنوان جبران، تابستان بهترین زمان برای تجربه موج ‌سواری در این جزایر است.

 

مالدیو در فصل پاییز

فصل پاییز یکی از بهترین و محبوب‌ترین زمان‌ها برای سفر به مالدیو است. آب و هوای این جزیره در این فصل همچنان گرم است و میانگین دما در روزهای پاییز به حدود ۲۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. یکی از مزایای سفر به مالدیو در این فصل این است که تعداد مسافران کمتری به این جزیره سفر می‌کنند، بنابراین هزینه‌های سفر شما نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. البته برای کاهش هزینه‌ها، بهتر است از سفر در روزهایی که به کریسمس نزدیک می‌شوند، خودداری کنید.

این فصل به ویژه برای علاقه‌مندان به غواصی، بهترین زمان برای سفر به مالدیو است.

 

 

مالدیو در فصل زمستان

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مالدیو از نظر شرایط آب و هوایی، زمستان است. در این فصل، آب و هوای مالدیو در شرایط جوی بسیار مطلوب و فوق‌ العاده‌ای قرار دارد که باعث جذابیت بیشتر این مقصد می‌شود. بنابراین، گردشگران بسیاری در زمستان به مالدیو سفر می‌کنند تا از این شرایط لذت ببرند.

همچنین، فستیوال‌ها و رویدادهای متنوعی که در زمستان در مالدیو برگزار می‌شود، از جمله کریسمس، روز هوراوی، و روز ملی، جذابیت ویژه‌ای به این فصل می‌بخشد و سفر به مالدیو را برای گردشگران دلنشین‌تر می‌کند. همچنین، تفریحات متنوع دریایی نیز از دیگر دلایلی است که باعث افزایش تعداد سفرها به این جزیره در زمستان می‌شود.

 

بهترین زمان سفر به مالدیو از نظر آب و هوایی

جای تعجب نیست که چرا خیلی از بهترین مکان‌ها و هتل‌های جهان را در مالدیو ایجاد کرده اند. این نزدیکترین بهشت ​​روی زمین است! به طور کلی، مالدیو به عنوان یک مقصد تعطیلات در تمام طول سال در نظر گرفته می‌شود، و معروف است که یک ضرب المثل محلی وجود دارد که " در مالدیو همیشه تابستان است ". به دلیل آب و هوای گرمسیری آن همیشه گرم و اغلب مرطوب است.

با این حال، دو فصل کاملاً متمایز وجود دارد و این بر زمان بندی تعطیلات شما تأثیر می‌گذارد. برای کسانی که می‌خواهند در فصلی کامل و عالی بروند، بهترین زمان از سال برای بازدید از مالدیو، فصل باران‌های موسمی شمال شرقی است که به عنوان فصل خشک نیز شناخته می‌شود که از دسامبر تا آوریل ادامه دارد. این زمانی است که مالدیو بهترین شرایط آب و هوایی خود را با آفتاب فراوان، حداقل باران و میانگین دمای روزانه حدود 29 درجه سانتی گراد (84 درجه فارنهایت) تجربه می‌کند. زمان ایده آلی برای استراحت در ساحل، لذت بردن از ورزش‌های آبی، یا کشف گیاهان و جانوران محلی است.

فصل بارانی، با نام «موسمی جنوب غربی»، از ماه می تا نوامبر ادامه دارد. در حالی که در این زمان از سال گردشگران کمتری مشاهده می‌شود، دما همچنان بالاست، بنابراین دریا هنوز به اندازه کافی برای غواصی گرم است. و اگر باران می‌بارد، بهانه‌ای عالی برای کاوش در اسپاهای جزایر دارید، که هم درمان‌های سنتی و هم مالدیویی را ارائه می‌دهند و در عین حال از زیبایی‌های طبیعی اطراف نهایت استفاده را می‌برند.

 

 

بهترین زمان سفر به مالدیو با جمعیت کمتر

اگر به دنبال تعطیلات آرام و به دور از شلوغی در مالدیو هستید، ماه می تا نوامبر بهترین زمان سفر به مالدیو با جمعیت کم می‌باشد. در این زمان از سال، مالدیو به نقطه‌ای آرام تبدیل می‌شود و گردشگران کمتری در سواحل وجود دارند. مکانی بدون شلوغی مناسب غواصی، استراحت و آفتاب گیری در سواحل، فقط یک آرامش خالص و دست نخورده برای شما می‌باشد. این زمان همچنین فرصتی برای گفتگو و شناخت مردم محلی و تجربه فرهنگ اصیل مالدیو بدون ازدحام معمول گردشگران در اطراف را فراهم می‌کند.

 

 

بهترین زمان سفر به مالدیو با قیمت های پایین تر

این را تصور کنید، لذت بردن از خدمات در سطح جهانی در ویلاهای رویایی روی آب، کاوش در زندگی دریایی مسحورکننده، لذت بردن از غذاهای محلی، همه اینها بدون هدر دادن بودجه شما! اواخر آوریل زمانی است که اولین بارندگی‌های سال شروع می‌شود، اما آوریل تا آگوست هنوز زمان فوق العاده ای برای رزرو تعطیلات به مالدیو است، زیرا یکی از ارزان ترین زمان‌ها برای بازدید است. حتی با وجود احتمال بارندگی بیشتر، باز هم هر روز بین هفت تا هشت ساعت آفتابی خواهید داشت.

شایان ذکر است که اگر اهل غواصی هستید، دید آب اغلب در این ماه ها کاهش می‌یابد (اگرچه میانگین دمای دریا در این زمان - 30 درجه سانتی گراد (86 درجه فارنهایت)  به این معنی است که هنوز زمان فوق العاده ای برای شیرجه زدن در اقیانوس) است. این یک فصل عالی برای مسافران با بودجه محدود است، بلیط هواپیما و نرخ استراحتگاه‌ها به طور قابل توجهی پایین تر است و استراحتگاه‌ها شلوغی کمتری دارند. پیدا کردن مکانی که از آن مناظر زیبای غروب آفتاب را تماشا کنید مشکلی نخواهد بود.

فراموش نکنید که مالدیو فقط برای فضای باز عالی نیست: استراحتگاه‌ها طیف خیره کننده ای از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهند (که بیشتر آنها به آب و هوا بستگی ندارند) و اغلب بین آوریل و آگوست فعالیت‌های بیشتری وجود دارد. از مستر کلاس‌های آشپزی گرفته تا کارگاه های هنری. آیا دوست دارید قدرت رنگ را در آغوش بگیرید؟ کورا کورا مالدیو، واقع در جزیره ای مرجانی، یک گزینه عالی است و مجموعه ای از کلاس‌های هنری را با یک هنرمند محلی برگزار می‌کند که طرح‌های زیبای خود را بر روی ویلاهای استراحتگاه پیاده کرده است.

 

 

بهترین زمان سفر به مالدیو برای موج سواری

از نقاط مبتدی تا موج‌های حرفه ای، مالدیو تجربه های متنوعی از موج سواری را ارائه می‌دهد. به خصوص بین ژوئن و آگوست، زمانی که وزش بادهای موسمی امواجی کاملاً شکل گرفته و سریع ایجاد می‌کند و موج سواران را در سراسر جهان جذب می‌کند.

در ادامه مقاله جزیره بالی اندونزی کجاست؟ راهنمای سفر به بالی را بخوانید. 

بهترین زمان سفر به مالدیو برای غواصی

دسامبر تا آوریل شرایط عالی غواصی را برای مالدیو به ارمغان می‌آورد. دریا آرام است و دید عالی اغلب بیش از 60 متر است. شما فرصتی بی نظیر برای کاوش در دیوارهای مرجانی درخشان، غارهای زیر آب و زندگی دریایی دیدنی دارید.

 

 

در مالدیو چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

هر روز را به استراحت در خانه های ییلاقی خصوصی خود بر روی آب، نوشیدن کوکتل در ساحل یا استراحت در اسپا بگذرانید. اگر ترجیح می‌دهید کمی ماجراجویی به سفر خود ترکیب کنید، به طیف وسیعی از ورزش‌های آبی بپیوندید. مالدیو دارای برخی از بهترین فرصت‌های موج ‌سواری در جهان است، یا می‌توانید از آب‌های آرام و کم ‌عمق روی تخته پارو نهایت استفاده را ببرید. به علاوه، می‌توانید سوار قایق سنتی dhoni شوید تا دلفین‌های وحشی را در اقیانوس ببینید.

 

 

اقامت در مالدیو

 

اقامت در مالدیو

نام هتل

توضیحات

Kudadoo

هتل کودادو

این هتل اولین هتل با انرژی خورشیدی در کشور است و به عنوان یکی از هتل‌های مجلل و شگفت ‌انگیز شناخته می‌شود. با 15 اتاق زیبا که در اطراف یک پیاده‌ روی چوبی دایره‌ای در برابر دریا قرار دارند، این هتل یادآور ریوکان‌های جادار ژاپنی است. امکاناتی مانند استخر غوطه‌ ور و دسترسی آسان به دریا را داراست.

Gili Lankanfushi

هتل گیلی لانکانفوشی

در Gili Lankanfushi، که در یکی از زیباترین تالاب‌های کشور واقع شده است، می‌توانید از چشم ‌اندازی جذاب از سواحل سفید وسیع لذت ببرید. تمام ویلاهای این هتل بر روی آب قرار دارند و جزیره را به صورت بکر و دست نخورده حفظ می‌کنند، بنابراین می‌توانید از طبیعت بهره‌ مند شوید و ساحل‌های آرام و دل‌باز را تجربه کنید.

JW Marriott Maldives Resort & Spa

استراحتگاه و اسپا جی دبلیو ماریوت مادرید

در این استراحتگاه می‌توانید یک نمونه بی‌نظیر از بهشت استوایی را تجربه کنید. با پلوتون‌های سفید پیکت همپتون، گل‌های هیبیسکوس و درختان نخل که از قبل شسته شده‌اند، این هتل بی‌نظیر به شما احساسی از رفاه و آرامش می‌دهد.

 

سخن آخر       

سواحل سفید شنی، آب‌های شفاف و همچنین گیاهان و جانوران زیبا، مالدیو را به یکی از زیباترین مقاصد سفر در جهان تبدیل کرده است. از آنجایی که کشوری گرمسیری است، آب و هوای خوبی در تمام طول سال دارد، به این معنی که می‌توانید شنا کنید، غواصی کنید و هر چه می‌خواهید آفتاب بگیرید. مانند سایر مقاصد جزیره های گرمسیری، مالدیو در تمام طول سال گرم و مرطوب است. برای برخی افراد، ممکن است در ابتدا احساس نا خوشایندی داشته باشد، اما فقط مدت کوتاهی طول می‌کشد تا با رطوبت سازگار شوند. وقتی به آن عادت کردید، هیچ چیز نمی‌تواند شما را از لذت بردن از وقت خود در مالدیو باز دارد. اگرچه مالدیو در تمام طول سال گرم است، برخلاف سایر مناطق ساحلی، دما به ندرت از میانگین بالاتر می‌رود.

 

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به مالدیو چه موقع است؟

بهترین آب و هوا در مالدیو بین نوامبر و آوریل، خارج از فصل باران‌های موسمی است.

پرباران ترین ماه مالدیو کدام است؟

سپتامبر با میانگین 243 میلی متر باران مرطوب ترین ماه است. بادهای موسمی شمال شرقی (از اکتبر تا اواخر نوامبر) شدت کمتری دارد و معمولاً رگبارهای کوتاه و رعد و برق‌های بعد از ظهر را به همراه دارد، اما اغلب به سرعت می‌گذرد.

آیا برای ورود به مالدیو ویزا لازم است؟

برای ورود به مالدیو نیازی به ویزای قبلی نیست و به همه گردشگران در بدو ورود یک ویزای 30 روزه رایگان داده می‌شود.

چگونه به مالدیو برسیم؟

فرودگاه بین المللی در جزیره Hulhule واقع شده است. پروازهای بین المللی از شهرهای بزرگ آسیا، خاورمیانه و اروپا به مالدیو پرواز می‌کنند.

 

 

 

 

 

 





1403/03/13

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن