همه آن چیزی که برای سفر به چین باید بدانیم!

1403/01/19

راهنمای جامع سفر به چین این کشور را پر از مناظر و جاهای دیدنی شگفت‌انگیز، معرفی می‌کند. هر گردشگری برای یک بار هم که شده، مشتاق به بازدید از این سرزمین است. با رفتن به چین می‌توانید از تاریخ غنی آن بهره ببرید و نگاهی اجمالی به آینده درخشان آن بیندازید.

اگر می‌خواهید اطلاعات کامل از بهترین زمان برای سفر، نیاز به ویزا و هزینه‌ها داشته باشید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. ما در مجله گردشگری آرمه سیر آریا بهترین نکات و توصیه‌ها در این خصوص را گردآوری کرده‌ایم تا مطمئن شویم که سفر لذت‌بخشی خواهید داشت.

دانستنی‌های چین

راهنمای جامع سفر به چین این کشور را یکی از 4 تمدن بزرگ باستانی، معرفی کرده است. به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان با توریست‌های خارجی و مسافران، مهربان و خون‌گرم هستند. چین، کشور محبوبی برای خرید کردن است؛ محصولات متنوعی از پوشاک گرفته تا لوازم برقی را می‌توانید خریداری کنید. هفته طلایی زمانی است که در آن، کل کشور چین تعطیل می‌شود که در ابتدای ماه اکتبر است. در این زمان، قیمت‌ها افزایش می‌یابد؛ پس بهتر است در این تایم، سفر نداشته باشید.

 

دانستنی‌های چین

بهترین زمان در راهنمای جامع سفر به چین

بهترین زمان از سال در راهنمای جامع سفر به چین در فصل پاییز یا بهار است. تابستان می‌تواند به دمای گرم غیرقابل تحمل برسد با بارش‌های موسمی که مناطق وسیعی از کشور را در بر می‌گیرد. درحالی که زمستان، فوق‌العاده سرد است. در ضمن بهتر است از سفر در تعطیلات رسمی خودداری کنید. به‌خصوص سال نو چینی که هزاران نفر در سراسر کشور در تردد هستند. در این زمان از سال، قیمت بلیط افزایش می‌یابد و ازدحام جمعیت ایستگاه‌های اتوبوس و قطار، آزاردهنده است حتی پروازها نیز کمیاب می‌شوند.

 

بهترین زمان در راهنمای جامع سفر به چین

راه‌های سفر به چین

راهنمای جامع سفر به چین می‌تواند اطلاعاتی در زمینه راه‌های سفر هم به شما ارائه دهد. از آن‌جا که مابین ایران و چین مسافت طولانی وجود دارد، ازان‌ترین و مطمئن‌ترین راه سفر به این کشور، مسیر هوایی است. البته کسانی هم وجود دارند که می‌خواهند از مسیرهای دیگری وارد چین شوند و ماجراجویی را بیشتر دوست دارند. راه‌های سفر به چین شامل موارد زیر است:

  • هوایی

ازطریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می‌توانید با استفاده از خطوط هوایی به پکن، شانگهای و گوانگژو سفر کنید. فرودگاه‌های اصلی چین در این 3 شهر وجود دارند. همچنین، امکان سفر به شهرهای مختلف چین را هم دارید. از آن‌جا که در فصل تابستان، فرودگاه‌ها بسیار شلوغ است باید بلیط را زودتر تهیه کنید تا به مشکل بر نخورید.

  • قطار

 خطوط ریلی هم سفر به این کشور را امکان‌پذیر کرده است. نزدیک‌ترین کشورها به ایران، روسیه و قزاقستان هستند که می‌توانید ازطریق همسایگان نیز با قطار به چین سفر کنید.

  • زمینی

ازطریق بسیاری از کشورهای اطراف چین می‌توانید از راه زمینی وارد این کشور شوید. البته قبل از سفر از مجوزهای لازم در این زمینه، اطلاعات کسب کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید. به این دلیل که بسیاری از جاده‌ها، بسته می‌شوند یا به‌علت کوهستان‌های مرتفع، عبور از آن‌ها سخت است.

 

راه‌های سفر به چین

توضیحاتی در مورد ویزا در راهنمای جامع سفر به چین

با کمک راهنمای جامع سفر به چین می‌توان فهمید که شما باید قبل از رفتن، یک ویزا را تضمین کنید. دلیل این است که نمی‌توانید در مرز، درخواست دهید. بنابراین بهتر است 3 ماه قبل از سفر، اقدامات لازم را انجام دهید. ضمن این‌که مدت اعتبار ویزای چین، دوره بین تاریخ صدور و ورود به قبل است که در ویزای شما نشان داده می‌شود. به‌طور معمول 3 ماه، ۶ ماه، یک سال و گاهی ۱۰ سال در نظر گرفته می‌شود. اگر خانواده‌ای دارید که در چین زندگی می‌کند و قصد دارید به این کشور مرتب سفر کنید، ممکن است بخواهید ویزای توریستی چین تهیه کنید.

ویزای توریستی ۱۰ ساله چین، چند بار ورود است و به شما این امکان را می‌دهد هر چند وقت یک‌بار که می‌خواهید، بیایید و بروید. همچنین، می‌توانید بیش از ۶۰ روز در هر بازدید، بمانید. دریافت این ویزا می‌تواند در زمان و هزینه شما هم صرفه‌جویی کند. باتوجه به راهنمای جامع سفر به چین شما باید برای ویزای مربوطه در نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری با دنبال کردن مراحل ساده زیر اقدام کنید:

  1. بسته به هدف سفر خود به چین، نوع ویزای مورد نیاز خود را تعیین کنید. بررسی کنید که آیا واجد شرایط آن هستید؟
  2. برای رزرو وقت سفارت یا کنسولگری چنین اقدام کنید. شما باید هفته‌ها قبل از آن وقت بگیرید؛ دلیل این است که بسته به ملیت شما نزدیک‌ترین سفارت، ممکن است در یک کشور همسایه باشد.
  3. باتوجه به نوع ویزا که برای آن درخواست می‌کنید، فرم را انتخاب و آن را دانلود کنید. سپس همراه با سایر مدارک مورد نیاز، قرار دهید.
  4. لیست مدارک مدنظر را باتوجه به نوع ویزا، جمع‌آوری کنید.
  5. در قرار ملاقات ویزا، باید فرم درخواست را همراه با مدارک مورد نیاز داشته باشد.
  6. هزینه درخواست که به نوع ویزا، تعداد ورودی‌ها و ملیت شما بستگی دارد، بپردازید.
  7. منتظر تصمیم سفارت یا کنسولگری باشید. زمان پردازش ویزای چین به‌طور تقریبی ۴ روز است، اما اگر هزینه اضافی برای خدمات پرداخت کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که ویزا در 3 روز پردازش شود.
  8. پس از تایید درخواست، می‌توانید به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید و پاسپورت خود را که دارای ویزای چین است، دریافت کنید.

همه چیز در مورد ویزا در راهنمای جامع سفر به چین

شرایط ویزای چین چیست؟

برای دانستن اطلاعات بیشتر از راهنمای جامع سفر به چین و اینکه بدانید چگونه ویزای چین بگیریم؟؛ نسبت به شرایط ویزا و نکات آن نیز دقت نظر داشته باشید. مدارکی که باید هنگام درخواست ویزا داشته باشید، شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر

پاسپورت باید حداقل ۶ ماه بیشتر از مدت ویزای درخواستی شما اعتبار داشته باشد. همچنین دارای حداقل 2 صفحه خالی باشد. علاوه‌بر این نباید فرسوده، پاره یا تغییر داده شود.

  • عکس پاسپورت

شما باید یک عکس گذرنامه رنگی که در 6 ماه گذشته گرفته شده است در پس زمینه سفید و چاپ شده روی کاغذ باکیفیت ارائه دهید.

  • مدرک اقامت قانونی

وضعیت اقامت شما باید مدرکی دال بر آدرس محل سکونت فعلی خود باشد. اسنادی که می‌توانید استفاده کنید یا یک کپی از جلوی گواهینامه رنگی، شناسه دولتی یا قبض خدمات شهری شما هستند.

  • تمکن مالی بالای ۵۰۰۰ دلار

ارائه تمکن مالی برای افرادی که با دعوتنامه دولتی اقدام می‌کنند، الزامی نیست.

  • گواهی واکسیناسیون

حداقل ۸ هفته قبل از سفر واکسن‌ها و گواهی‌های مورد نیاز خود را در راهنمای چین بررسی کنید. باتوجه به شرایط شما ممکن است شامل گواهی تب زرد باشد.

 

شرایط دریافت ویزای چین

بررسی کلی تور چین و قیمت‌ها

راهنمای جامع سفر به چین در مورد تورها نیز به شما کمک می‌کند. گردش در چنین کشور بزرگ و شلوغی، نیاز به برنامه‌ریزی و صبر دارد. تورها یکی از راه‌های کاهش فشار هستند. این مکان همچنین آسان‌ترین کشوری نیست که بتوان به‌طور مستقل در آن سفر کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد، سفر از راه تور را ترجیح می‌دهند. از این طریق چالش‌های ترتیب دادن برنامه‌های سفر، حمل‌ونقل، هتل‌ها و وعده‌های غذایی از بین می‌روند. ناگفته نماند که از لحاظ اقتصادی، برخی از فصول سال به صرفه‌تر است.

اگر بخواهید بهترین امکانات را در چین داشته باشید، باید تور لوکس را رزرو کنید. در آن هتل‌های ۵ ستاره معروف و بهترین خدمات برای شما در نظر گرفته می‌شود. البته این نوع تورها باتوجه به بودجه‌ای که دارید، انتخاب می‌شود. در کل خدمات انواع تور چین در هر پکیجی متفاوت هستند. اما رایج‌ترین این خدمات شامل موارد زیر است:

  • بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما
  • اقامت در هتل به‌همراه غذا
  • اخذ ویزای توریستی چین
  • تور لیدر باتجربه
  • بیمه مسافرتی

باتوجه به راهنمای جامع سفر به چین هزینه‌های برترین تورها با خدماتی که برای مسافران در نظر گرفته می‌شود، مطابقت دارد. شما با انتخاب آن می‌توانید تا ۱۵ روز در این کشور در بهترین هتل‌ها اقامت داشته باشید. از بهترین مکان‌های دیدنی، بازدید کنید و تجربه یک سفر آرام و بی دغدغه را داشته باشید. برای داشتن اطلاعات از قیمت تور چین می‌توانید به‌صورت حضوری به آژانس‌های مسافرتی و گردشگری مراجعه کنید.

در ضمن درصورتی که شانس رزرو تور لحظه آخری چین را داشته باشید، می‌توانید در کنار خدمات استانداردی که ارائه می‌شود، ارزان‌ترین تور را تجربه کنید. البته باید هر لحظه، آمادگی سفر را داشته باشید. در یک نگاه کلی آن چه در تعیین قیمت تور در راهنمای جامع سفر به چین نقش محوری دارد، شامل موارد زیر است:

  • رزرو هتل همراه با وعده‌های غذایی
  • رزرو پرواز
  • نوع خدمات ارائه شده
  • ترانسفر فرودگاهی برای رفت‌وبرگشت
  • زمان سال
  • مدت اقامت
  • شرایط آب‌وهوا

بررسی کلی تور چین و قیمت‌ها

پربازدیدترین مکان‌های دیدنی چین

در راهنمای جامع سفر به چین به بخش کوچکی از جاذبه‌های آن اشاره خوهیم کرد. سرتاسر این مکان با شگفتی‌های تاریخی، هنری و طبیعی پر شده است. برخی از پربازدیدترین جاهای دیدنی چین به قرار زیر است:

دیوار بزرگ چین

این استحکام باستانی با ۱۳۱۷۱ مایل طول در بخش‌هایی بیش از ۲۰۰۰ سال ساخته شده است. بیشتر تورها از پکن حرکت می‌کنند. با این حال بسته به این‌که از کدام بخش دیوار بزرگ بازدید می‌کنید، زمان سفر بین ۱ تا ۳ ساعت رانندگی است.

پکن

پکن پایتخت چین، شهری گسترده است که بازدید آن را باید در لیست راهنمای جامع سفر به چین قرار داد. هر کجای پکن را بگردید، یک مکان دیدنی و بنای تاریخی وجود دارد. شهر ممنوعه پکن در قلب آن ساخته شده است که به هیچ عنوان نباید بازدید آن را از دست بدهید. علت نامگذاری شهر ممنوعه این است که کسی به‌غیر از خانواده سلطنتی، حق ورود به این کاخ را نداشته است.

شانگهای

بزرگ‌ترین شهر چین از نظر وسعت جمعیت همچنین نیروگاه اقتصادی، شانگهای است. ساختمان‌های سرسبز فرانسوی و عمارت‌های بزرگ در این شهر وجود دارند. همچنین، آسمان خراش‌های پودونگ، درخت‌های کریسمس روشن، رستوران‌ها و بارهای زیبا از مکان‌های دیدنی این شهر است.

شیان، شانشی

شیان، شانشی گنجینه‌ای از جاذبه‌های میراثی است که باید آن را در راهنمای جامع سفر به چین بگنجانید و بازدید آن را از دست ندهید. مقبره امپراطور جینگ، هان یانگ لینگ که مملو از جنگجویان سفالی عروسک مانند به ارتفاع 2 فوت است در این مکان دیده می‌شود. شیان شانسی، نقطه شروع جاده ابریشم می‌شود و تاثیرات اسلامی در محله مسلمان‌ نشین، قابل مشاهده است.

چنگدو، سیچوان

چنگدو پایگاه تحقیقاتی پرورش پانداهای غول پیکر است که به یک ایستگاه محبوب در بسیاری از تورهای چین تبدیل شده است. یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر و همچنین یکی از شهرهای اصلی غذاشناسی یونسکو که بهترین غذاها را در این مکان خواهید یافت.

پارک جنگلی ملی هونان

پارک جنگلی ملی هونان به عنوان کوه‌های آواتار هم شناخته می‌شود. این مکان زیبا، پوشیده از صخره‌های ستون مانند، جنگل‌های انبوه و چرخان در مه است که توجه هر گردشگری به آن جلب می‌شود.

پربازدیدترین مکان‌های دیدنی چین

راهنمای جامع سفر به چین در مورد هزینه‌ها

در راهنمای جامع سفر به چین وقتی صحبت از هزینه می‌شود، توجه به جنبه‌های مختلف اهمیت دارد. موارد متنوعی می‌تواند بر قیمت نهایی، تاثیر بگذارد. با این حال، ما شما را با یک تخمین تقریبی از هزینه‌ها برای سفر آشنا می‌کنیم که عبارت‌اند از:

هزینه پروازها

هزینه بلیط رفت‌وبرگشت به چین بسته به شهر مقصد شما، زمان سال و ایرلاینی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. از شهرهای بزرگ در سراسر جهان می‌توان انتظار داشت که بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار بپردازند. ایده خوبی است که مراقب تبلیغات و تخفیف‌ها باشید تا از بودجه سفر خود، نهایت استفاده را ببرید.

محل اقامت

اگر بودجه کمی دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید گزینه‌های مقرون به‌صرفه زیادی وجود دارند. هتل‌هایی با هزینه‌های پایین در چین هستند که با شبی ۳۰ دلار می‌توانید اقامت داشته باشید که گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. در شهرهای پکن، شانگهای و گوانگژو می‌توان گفت که قیمت هتل‌ها در سطح بالاتری قرار دارد.

حمل و نقل

یکی از مواردی که در راهنمای جامع سفر به چین باید در نظر گرفته شود، هزینه حمل و نقل است. به لطف سیستم حمل ‌و نقل کارآمد، گشت‌ و گذار در چین، بسیار راحت است. قیمت بلیط مترو یا قطار باتوجه به مسافت، بین 10 تا 100 دلار متغیر است. قطارهای پرسرعت، گران‌تر هستند اما سفری راحت‌تر ارائه می‌دهند.

غذا و نوشیدنی

وقت صحبت، نوشیدنی به میان می‌آید؛ چین طیف وسیعی از گزینه‌ها را متناسب با هر بودجه‌ای ارائه می‌دهد. غذاهای خیابانی و فروشگاهی می‌توانند ارزان‌تر باشند اما شما را با طعم‌های جهانی آشنا می‌کنند. در رستوران‌های مناسب، قیمت یک وعده غذایی بین ۵ تا ۱۰ دلار است. در کل، هزینه‌ها به نوع غذا و مکان بستگی دارد.

گشت و گذار و فعالیت‌ها

چین، مملو از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است. برخی از مناظر محبوب، مانند دیوار بزرگ و شهر ممنوعه، ممکن است ورودی کمی در حدود ۱۰ دلار برای هر نفر نیاز داشته باشد. البته سایر جاذبه‌ها می‌تواند کمی بیشتر، حدود ۳۰ دلار برای هر نفر باشد. برخی از پارک‌ها و معابد محلی هم هزینه ورودی ندارند. قیمت‌ها باتوجه به گشت‌ و گذار شما متغیر است که بهتر از قبل از انجام، آن‌ها را بررسی کنید.

هزینه بیمه

در هر راهنمای جامع سفر به چین بیمه، الزامی شمرده می‌شود و باید جزو هزینه‌ها لحاظ شود. هزینه بیمه مسافرتی برای سفر به این کشور باتوجه به سن شما، طول سفر، پوشش مورد نیاز و ارائه‌دهنده بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. درصورتی که به‌طور مکرر به این سرزمین سفر می‌کنید، داشتن یک بیمه‌ نامه مسافرتی سالانه، برای شما مناسب‌تر است.

هزینه کل

به‌طور خلاصه، اگر خواهان یک سفر اقتصادی با اقامت 2 شب و 3 روزه به چین هستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل، حدود ۸۰۰ دلار باید هزینه کنید. به این نکته دقت کنید و به‌خاطر داشته باشید که این رقم‌ها، تخمین‌های تقریبی هستند و هزینه‌های واقعی ممکن است بسته به سبک سفر، فعالیت و سایر هزینه‌های شما متفاوت باشد.

راهنمای جامع سفر به چین در مورد هزینه‌ها

بررسی آمار تعداد گردشگران در راهنمای جامع سفر به چین

افزودن آمار درخصوص گردشگران می‌‌تواند راهنمای جامع سفر به چین را مستدل کند. گردشگری به عنوان یکی از عوامل اساسی در اقتصاد داخلی چین تبدیل شده است. تعداد سفرهای داخلی در سال 2019 به 6 میلیارد رسید که نشان دهنده افزایش تصاعدی در مقایسه با تعداد سفرهای انجام شده در ۱۰ سال پیش است.

طبق آمار گرفته شده از این رقم ۱۴۵ میلیون نفر، گردشگر بودند که ۱۳۰ میلیارد دلار به درآمد این صنعت، کمک شد. در زیر آمار تعداد گردشگران در این چند سال اخیر نشان داده شده است:

تعداد گردشگران سال

145.3 میلیون نفر

2019

27.5 میلیون نفر

2020

32 میلیون نفر

2021

344 میلیون

2022

تجربه شخصی از سفر به چین

از تجربه شخصی خود در سفر به چین می‌توانم به شما بگویم که به نظر من Yangshuo، Li River Valley و Zhangjiajie بهترین مکان‌هایی بود که بازدید کردم. مناظر کوهستانی، مردم دوستانه و بهترین غذاهای چینی، بله این همان چینی بود که همیشه تصور می‌کردم. اگر قصد سفر به این سرزمین جادویی را دارید، این مکان‌ها را نادیده نگیرید. سفر به این کشور می‌تواند یک تجربه بسیار موثر در زندگی باشد؛ اما بی‌شک با چالش‌هایی همراه است. با انتظارات درست و کمی آمادگی، سفر به چین می‌تواند شگفت‌انگیز شود.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن اطلاعات ارائه‌شده در راهنمای جامع سفر به چین می‌توان گفت که برنامه‌ریزی برای این سفر، یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است. این کشور با فرهنگ منحصر به‌فرد، مکانی است که در آن مدرنیته و سنت‌های باستانی به‌طور یکپارچه با هم برخورد می‌کنند.

به همین دلیل درحال حاضر، گردشگران بیشتری از سراسر جهان به چین می‌روند. کسانی که بدون دانستن این نکات و اطلاعات کافی اقدام به سفر کنند، تجربه خود را با فهرست طولانی از مشکلات و فجایع، خواهند دید. در ضمن بهتر است رزرو پرواز و اقامتگاه خود را از قبل در نظر بگیرید. با انجام این کار می‌توانید از تخفیف‌های اولیه استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

بهترین زمان در راهنمای جامع سفر به چین چه موقع از سال است؟

بهترین فصل سفر به چین، بهار و پاییز است. به این دلیل که مکان‌های دیدنی در این موقع از سال آب‌وهوای خوبی دارند و شامل تخفیف‌های فصلی نیز می‌شوند.

مدارک لازم برای ویزای چین را نام ببرید؟

مدارک عمومی برای دریافت هر نوع ویزایی شامل پاسپورت، 2 قطعه عکس، تکمیل فرم درخواست ویزا، رزرو بلیط هواپیما و گواهی واکسیناسیون است.

هزینه‌های سفر به چین چه مواردی را شامل می‌شود؟

برای سفر به چین باید هزینه‌های حمل‌ونقل، بیمه، ویزا، هتل، گشت‌وگذار و غذا را در نظر گرفت. علاوه‌بر این به آفرهای ویژه، برای کاهش هزینه‌ها باید توجه کنید.





1403/01/19

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن